Foto: Andres Putting
Kohvikute nädal korraldati peamiselt pärnakate kodudest väljameelitamiseks, kuid ka turistide suvepealinna kutsumiseks.

"Hea meel oli näha, et kohvikute nädal nii paljudele põnev ettevõtmine tundus ja meelitas lisaks kohalikele Pärnusse külalisi ka teistest Eesti paikadest. Oli ka neid, kes spetsiaalselt kohvikute nädala eesmärgil suvepealinna sõitsid,” lisas kohvikutenädala projektijuht Kadi Elmeste.

Esialgseks eesmärgiks oli kohvikute nädalal võõrustada vähemalt 5000 külastajat. Kokku tuli külalisi üle 6200 ja ligi pooled külastajatest käisid sel perioodil enam kui kolmes kohas kohvikute nädala pakkumist maitsmas.

Osalejate suur huvi oli ilmselt tänu kevadel toimunud Pärnu Restoranide Nädalast, mis samuti väga populaarseks osutus ja tekitas aprillikuises Pärnus ootamatu vabade restoranikohtade põua.

Pärnu Kohvikute Nädala külastajate hulgas viidi läbi ka tagasiside küsitlus et välja selgitada kõige enam meeldinud kohvik ja lemmiktoidud.

Kohvikukülastajad valisid Pärnu parimaks kohvikuks MUM Café, kus käis eripakkumist söömas ligi 800 külastajat. Kohvikut võib pidada uustulnukaks Pärnu kohvikute mängumaal, mis on alles sel suvel uksed avanud ja juba kiiresti tuntust kogunud. MUM Café asub linna südames Pühavaimu tänaval ja eristub teistest väikelinna kohvikutest oma moodsa joonega sisekujunduse poolest. MUM Café kõrval olid lemmik kohvikud veel ka kesklinna kohvik Piccadilly ja Kurgo Villas asuv kohvik-restoran Piparmünt.

Parimaks toiduks valiti Piparmündis pakutud sinimerekarpe, mille kohta ütlesid külastajad palju kiidusõnu.

Tegevjuhi Ero Haav sõnul valmistavad nad toitu just värskelt püütud sinimerekarpidest ja tegid kohviktue nädalal broneeringu kõigile värsketele karpidele, mille Kalamajakas igal hommikul Pärnusse toimetab.

"Seetõttu saime kampaanianädala menüüd pakkuda vaid eelnevalt koha broneerinud külalistele, kuna karpe oli kahjuks piiratud koguses. Soovijaid oli rohkem, kui vastu võtta saime,” lisas Haav.

Kurgo Villa tegevjuhi sõnul on külastajad varasemast rohkem hakanud einestama tulles kohti ette broneerima. “Hea meel on näha, et kohtade ette broneerimine on muutunud popiks mitte ainult eriürituste ja nädalavahetuste puhul, vaid ka argiõhtutel. Lisaks kohalikele elanikele teevad varasemast rohkem broneeringuid ka linna saabunud külalised,” lisas Haav.

Kohvikute nädala küsitlusel osales enam kui 2000 külastajat. Tagasiside saamiseks kasutati andmete analüüsimisel kaalutud keskmise meetodit.

Pärnu esimene kohvikute nädal toimus 3.-11. oktoobril 2015.