Foto: Tuuli Mathisen
Kausitoidud on uued mugavustoidud. Neid on hea lihtne kokku panna, saad kasutada värsket hooajalist toorainet ja mängida erinevate kastmetega. Tihti nimetatakse sellist värvikirevat ja värs­kusest pungil rooga Buddha kausiks (Buddha bowl) – seda seepärast, et Buddhal oli teadupärast ilus ümar kausi­sarnane kõhuke. Üldjuhul kombineeritakse ühte kaussi kokku teravilja, köögivilju, taimset või loomset valku ning kastet.

Buddha kausid on heaks mooduseks toidulauda mitmekesise ja täisväärtuslikuna hoida. Lisaks meelepärastele maitsetele saab vana head taldrikureeglit silmas pidades kokku panna süsivesikute, valkude ja rasvade tervislikke kooslusi, mikro- ja makrotoitaineid, mille omastumised on kõik vastastikuses sõltuvuses. 

Gluteenivaba kausitäis röstitud seente, kinoa, spargli ja petersellipestoga on viis pluss toit! Nii tervislikkuse kui ka maitsete sobivuse poolest. Kalasõpradele on kahtlemata meelepärane kausitäis graavilõhe, muna, avokaado ja kiirmarineeritud sibulaga. Rasvane kala on teatavasti suur oomega-3-rasvhapete allikas. Hommikuks soovitame kokku panna rohelise smuutikausi ja suure tõenäosusega võidab kõigi südamed ka Aasia-pärane kausitäis krevettide ning kurkidega!