Aita oma kehal külmadel talvekuudel hakkama saada! Shutterstock
Iga päev teeb meie keha tööd ideaalse sisetemperatuuri hoidmiseks ja selleks, et kõik haigustega võitlemise mehhanismid töötaksid parimal viisil, kuid külm talv võib selle raskemaks muuta. Aga kuidas vältida talvega kaasnevat häirivat naha vahele pugevat külmatunnet?

Aita oma kehal külmadel talvekuudel hakkama saada! Loe, millised toidud aitavad kehatemperatuuri loomulikult tõsta.

Kaerahelbepuder

Shutterstock

Kaerahelbed on suurepärane start päevale, sest selles sisalduvad toitained vabastavad energiat aeglaselt ja hoiavad keha soojas. Muuda talvehommik hubaseks maitsva kaerahelbepudruga, millele lisa maitseks banaani.

Banaanid

Shutterstock

See mitmekülgne puuvili on rikas B-vitamiinide ja magneesiumi poolest, mis aitab väidetavalt kilpnäärmel ja neerupealistel keha temperatuuri reguleerida, eriti külma ilmaga.

Kartul ja porgand

Shutterstock

Juurviljad vajavad seedimiseks rohkem energiat kui maapinnalt pärit köögiviljad ja seedimisprotsessis tekib kuumus, mis kestab ka kauem.

Spinat

Shutterstock

Spinat on talvel suurepärane, kuna väidetavalt suurendab see ainevahetust ja aitab tõsta keha kuumust, rääkimata lisatud rauaannusest, mis võib teid soojas hoida.

Roheline tee

Shutterstock

Aurav kruus rohelist teed on talvel veetlev ja lisaks annavad flavonoidid ja kofeiin sellele termogeensed omadused.

Paljud taimedest pärinevad ained, mida teatakse fütotoitainete või fütokemikaalidena, omavad ka antioksüdatiivseid omadusi. Näiteks on sellised ained lükopeen ja fenoolide hulka kuuluvad flavonoidid.

Mango

Shutterstock

Seda ülimaitsvat puuvilja seostatakse tavaliselt suvega, kuid tegelikult on see tuhandeid aastaid vana Indiast pärit tervise tasakaalus hoidmise kunsti ajurveeda andmetel "kuum toit", mis tähendab, et see tekitab kehas kuumust.

Maapähkel

Shutterstock

Maapähkleid kiidetakse ainevahetuse kiirendamise ja vereringe suurendamise ning nende madala glükeemilise indeksi eest, mis tähendab, et nad seeduvad aeglaselt ja pakuvad seetõttu pikaajalist energiat.

Sibul ja küüslauk

Shutterstock

Sibulate ja küüslaugu tarbimine tekitab kehas kuumust, mis võib olla tingitud nendes sisalduvate B-vitamiinide tõttu.

Datlid

Shutterstock

Datlid sisaldavad palju mineraale, rasvu ja kiudaineid ning nende seedimiseks kulub rohkem energiat, mis toodab seeläbi meie kehas rohkem soojust.

Muna

Shutterstock

Muna on suurepärane toiduaine külmadeks päevadeks. Munast saadavat valku on organismil raske lagundada, mistõttu teeb organism eriti palju tööd. Palju tööd tähendab keha jaoks kõrgemat temperatuuri.

Allikas: Stars Insider