Anti viibis hiljuti Egiptuses, Hurghadas ja Eestisse tagasi jõudes otsustas jääda võimaliku viiruse levitamise vältimiseks koju karantiini. Tema külmutuskapp on tühi ja üksiku inimesena on tal keeruline ka kedagi poodi enda eest toitu ostma saata.

Anti proovis e-Selverist ja Coopist toitu kulleriga koju tellida, aga kahjuks on kauba kojutoimetamise tähtajad veninud ligemale nädala aja pikkuseks.

Riik töötas välja koostöös kaupmeeste liiduga koroonaviiruse leviku ajal poeskäimise eeskirjad. Välja on toodud, et poeskäik peaks olema kiire ja ilma lasteta. Soovitusena on kõlanud ka käte desinfitseerimine enne ja pärast ostlemist ning oluline on teiste poekülastajatega vähemalt meetrise distantsi hoidmine.

Tegime katse ja saime teada, et näiteks E-Selverile täna esitatud tellimust hakatakse komplekteerima alles 27. märtsil ja soovitud kaup võib kohale jõuda koguni paar päeva hiljem. Coopi e-poest vastati, et veel leidub üksikuid aegu kauba tellimiseks e-poe toidukappidesse, aga kulleriga toidukauba kojuveoks saab tellimuse esitada alles homme ja see jõuaks tõenäoliselt kohale 25. märtsil.

Oma Maitse toimetusega võttis ühendust tallinlane, kes pakkus välja idee drive-in poest, mis vähendaks oluliselt määral järjekorras seismist ja koos teiste klientidega poes ostude sooritamist. Kauba eest tasutakse eelnevalt ja see väljastatakse kokkulepitud kellaajal drive-in´i kaudu.

Olukorras, kus paljud sektorid on ilma tööta ja ressurssi ning vahendeid jagub, uurisime, kas e-Selver ja Coop plaanivad kasutusele võtta alternatiive toidu kättesaadavamaks tegemiseks nendele, kel hetkel on keeruline tavapoodi minna?

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski: "Praegu on hakatud massiliselt e-poest kaupa koju tellima ja seetõttu on ootaeajad veninud Tallinnas ja Harjumaal, Põhja-Raplamaal 10 päeva pikkuseks. Tartus ja Pärnus saab tellitud kauba kiiremini kätte. Oleme oma e-poe üles ehitanud teatud arvutustele ja praeguses ülekoormuses napib meil eelkõige tellimuste komplekteerimiseks vajalikku kiirust. Keskmine tellimus on samuti muutnud suuremaks. Tegeleme jooksvalt abikäte kaasamisega, väljaõpetamisega."

Kas olete kaalunud drive-in lahendust, et vähendada klientidevahelisi kontakte?

"See lahendus seisaks jällegi komplekteerimise taga. Paneme klientidele ohu vältimiseks südamele, et nad külastaksid poodi väljaspool tipptundi ja kasutaksid iseteenindussüssteemi. Tegeleme pultide puhastamisega ja palume ka klientidel enne ja pärast puldi kasutamist käsi desinfitseerida. Selveri poodides on üle terve Eesti iseteenindussüsteemid kasutusel. Kellel ei ole käte puhastamiseks sobivat vahendit, siis seda saab küsida meie poodide infoletist."

Miks Selver kaotas ära e-poest tehtud ostule ise infoletti järele minemise?

"Tellimuste komplekteerimise tõhustamiseks oleme hetkel infolettides selle teenuse sulgenud," vastas Veski.

Oma Maitse võttis loo kirjutamisel ühendust ka Coop´iga.