Foto: Shutterstock
Kas olete kunagi mõelnud, mida keha põletik tegelikult tähendab ja milles see seisneb? Põletik on keha viis end haigustekitajate eest kaitsta. Kui põletikuline reaktsioon kestab liiga kaua või keha saadab signaali, et põletikku tuleb leevendada piirkonnas, kus seda tegelikult pole, võib tekkida terviseprobleeme. Põletikuliste seisundite vastu on võimalik võidelda ka toiduainetega, mis on abiks terviseprobleemide ennetamisel.

Põletikulised seisundid on seotud paljude terviseprobleemidega nagu kõrge vererõhk, astma ja diabeet.

Üks peamisi viise, kuidas organismis põletikku vähendada, on õige toitumine. Mitmed toidud tekitavad organismis põletikku juurde ning teised seevastu aitavad seda leevendada. Samuti aitab tervislik toitumine organismil kiiremini viirustega toime tulla ning parandab organismi võimet end haigustekitajate eest kaitsta.

Parimad põletikuvastased toiduained, mida võiks regulaarselt süüa:

1. Rohelised lehtköögiviljad

Foto: Shutterstock
Sööki valmistades pange rõhku sellele, et teie menüüs oleks palju lehtköögivilju. Need on parimad põletiku vastu võitlemiseks, kuna sisaldavad antioksüdante, mis viivad kehast välja vabad radikaalid ning mürkained, mis tekitavad organismis põletikku ning kiirendavad vananemisega seotud protsesse.

Kui teile ei meeldi roheliste köögiviljade söömine, võite neid alati smuutidesse lisada, et saada neis sisalduvaid toitaineid maitsvamal ja vähem igaval viisil kätte.

2. Mustikas

Foto: Shutterstock
Need väikesed tumedad väega marjad on samuti põletikuvastased ja neid tuleks igal võimalusel nautida. Metsmustikas sisalduvad karoteenid ja C-vitamiin mõjuvad immuunsüsteemi tugevdavalt, parkained ja flavonoidid põletikuvastaselt.

3. Kaerahelbed

Foto: Shutterstock
Kas teile meeldib hommikuti kaerahelbepuder? Kui ei, siis kaaluge selle menüüsse võtmist!

Täisterakaerahelvestes leidub elutähtsaid B-rühma vitamiine, mida vajavad meie närvirakud, aju, nahk, lihaskude, juuksed, küüned ja silmad. Kaerast saab lisaks ka suhteliselt palju foolhapet ja E-vitamiini, mis on tuntud antioksüdant ning võib muuhulgas kaasa aidata enneaegse vananemise ennetamisel. Uuendades naharakke, aitab kaeras sisalduv mangaan põletikku alandada ja haavu ravida. Kaer sisaldab ka rauda, mis on kasulik verevarustusele ja parandab hemoglobiini taset.

4. Seller

Foto: Shutterstock
Seller on köögivili, mis on maitsev ja hõlpsasti teiste toiduainetega kombineeritav. Seller on hea looduslik antioksüdant ja põletikuvastane ning seetõttu kasutatakse seda sageli retseptides, mida soovitatakse vererõhu ja kolesterooli alandamiseks.

Sellerit soovitatakse süüa bakteriaalse infektsiooni korral või kui muret teeb kaaliumivaegus.

5. Ingver

Foto: Shutterstock
Ingver sisaldab gingerooli, ühendit, millel on võimas ravitoime. Sel põhjusel kasutatakse ingverit väga sagedasti gripi ja külmetushaiguste raviks jne. Ingveri põletikuvastane toime võib leevendada artriiti. On tõestatud, et osteoartriidihaiged, kes kannatavad põlvevalu all ja kes võtavad ingveriekstrakti iga päev, tunnevad vähem valu ning ei pea tarvitama nii palju valuvaigisteid.

Kasutage ingverijuurt smuutides ja suppides, et nautida selle eripärast intensiivset maitset ja söögikordadele mitmekesisust lisada.

6. Roheline tee

Foto: Shutterstock
Roheline tee on meie viimane soovitus ja seda tuleks regulaarselt nautida. Rohelisel teel on antibakteriaalseid ja põletikuvastaseid omadused. Roheline tee sisaldab flavonoide, millel on naturaalne põletikuvastane toime. Lisaks on selles ühend EGCG, mis aitab vähendada keharasva.

Allikas: Healthline.com, Loodusvägi.ee, AskelTerveyteen