Foto: Shutterstock
Lõunapaus, mida kõik varem ootasid, näib olevat minevik: Samsung KXi uuringu kohaselt jätab iga viies meist selle aja asjaajamiseks või sotsiaalmeedia kasutamiseks. See aga on halb harjumus, mis teeb vaimsele tervisele karuteene.

Kasutage lõunapausi maksimaalselt ära ja toimige järgmiselt

Raadiosaatejuht Clara Amfo selgitab: "Ma ei mäleta, millal viimati traditsioonilise lõunapausi pidasin," ütleb ta (irooniliselt) lõunapausi ajal telefonis olles. "Minu saade saab läbi lõuna ajal, nii et kohe pärast seda on alati midagi teha. Mina olen statistika." Amfo tunnistab, et tal on kaasas "to-do" märkmik, kuhu ta regulaarselt ülesandeid lisab ega ole statistikast üllatunud. "Olen alati liikvel ja sel hetkel on lõunapaus üsna ... utoopiline."

Lõunapaus: igapäevase tasakaalu saavutamise võti

Mingil hetkel keset päeva lõõgastumise ja puhkuse tegemata jätmine võib kiiresti põhjustada läbipõlemist. Uuringud on näidanud selle aja võtmise olulisust pärastlõunase produktiivsuse jaoks, aga ka stressitaseme madalal hoidmiseks ja vaimse tervise parandamiseks, vahendab portaal Vogue.de.

Miks paus keset päeva on nii oluline

Probleem on selles, et paljud meist lihtsalt ei suuda peatuda. "Oleme sõltuvuses hõivatusest," ütleb Amfo. "Ma arvan, et me oleme selles kõik süüdi. Paneme end pideva hõivatuse tsüklisse, mis võib vaimselt väga kahjustada. Inimestel on oluline kasutada lõunapausi ära, et võtta aega oma toidu ja vestluste nautimiseks ja uue energia tankimiseks.

Neli lihtsat viisi akude laadimiseks lõunapausi ajal:

1. Hajameelsus: võtke aeg maha

Pärast nõuetele mittevastava lõunapausi uurimist lõi Samsung KX sarja "Lõunasöök ja kuulamine", kus osalevad sellised külalised nagu näitlejad Katherine Ryan ja Reggie Yates. Sarja eesmärk on julgustada stressis kuulajaid aega maha võtma. Või kahekordse annuse hea enesetunde saamiseks kuulake podcaste, mille autoriteks on kirjanik Elizabeth Day ("Kuidas läbi kukkuda") või blogija Rose Gallagher ("Kaunilt südamest").

2. Nautige koos kolleegidega lõunat

Võtke aega söömiseks ja sööge targalt. See ei aita mitte ainult teie meelt lõdvestada, vaid uuringud on näidanud, et hoolikalt valitud toitumine aitab tagada täiskõhutunde ja julgustab meid tegema tervislikumaid valikuid.

3. Töölaua tagant värske õhu kätte!

Rahulik jalutuskäik pargis ja treenimine suurendab teie endorfiinide taset ja vähendab stressihormooni kortisooli. Nii olete pärastlõunase stressi jaoks paremini valmis.

4. Ja kui teil tõesti pole aega ...

"Proovige tund jagada 15-minutilisteks osadeks," soovitab Amfo. "Kulutage esimesed 15 minutit e-kirjade vaatamiseks, saate seadistada taimeri -, siis kuulake järgmise 15 minuti jooksul oma lemmikmuusikat. Seejärel lõunastage järgmised pool tundi. Ma arvan, et see on realistlik, kuid produktiivne lõunapaus."

Väljavõte Eesti Vabariigi töö- ja puhkeaja seadusest

§ 16. Vaheaeg puhkamiseks ja einetamiseks

  1. Tööandja on kohustatud töötajale andma vaheaja puhkamiseks ja einetamiseks pärast neli tundi kestnud töötamist, kui kollektiivlepingus ei ole sätestatud teisiti.
  2. Vaheaeg puhkamiseks ja einetamiseks kestab 30 minutist kuni 1 tunnini. Katkematu tööprotsessi korral, kui töö toimub kolmes vahetuses, võib täisealisele töötajale puhkamiseks ja einetamiseks ettenähtud vaheaja kestus olla 20 minutit.
  3. Puhkamiseks ja einetamiseks ettenähtud vaheajal on töötajal õigus tööandja territooriumilt lahkuda. Kollektiiv- või töölepingus võib teisiti kokku leppida juhul, kui tööandja territooriumil on tagatud tingimused toitlustamiseks ja puhkamiseks.
  4. Töödel, kus töö iseloomu tõttu pole võimalik anda vaheaega puhkamiseks ja einetamiseks, luuakse töötajale võimalus einetada tööajal. Einetamise aeg arvatakse tööaja hulka.

Artikkel ilmus algselt lehel Vogue.co.uk .


Millest Oma Maitse värskes sügisnumbris juttu on, saab lugeda SIIN