Maks & Moorits esitles äsja uut hakklihapakendit, mis teeb lihatööstuses revolutsiooni, sest uue pakkimismeetodi kasutuselevõtul kulub üle 50% vähem pakkematerjali kui varem - pakend on traditsioonilisest hakklihapakendist poole väiksem.

„Oleme säästlikud materjalikasutuses, ent pakendis on sama palju hakkliha kui varem. Tänu uudsele lahendusele saame tagada tootele pikema säilivuse, vähendades seeläbi toidukadu ning pakkuda ühtlasi tarbijale mugavust,“ rääkis Atria lihatööstuse juht Olle Horm.

Kuna hakkliha on Atria tooteportfellis tarbija poolt väga hinnatud toode, kulub lihatööstusel edaspidi 42 tonni vähem pakkematerjali. Logistika mõttes tähendab see materjali- ning toodete veo transpordi vähenemist Eesti teedel 98 täishaagisega veoauto võrra aastas.

„Poole väiksema pakendiga hoiame ruumi kokku igal pool: tarbija külmkapis, kaupluses, logistika-ahelas ning pärast kasutamist prügikastis,“ tutvustas Horm uut keskkonnasäästlikumat hakklihapakendit ja lisas: „See on murranguline samm lihatööstuses plasti kasutamise vähendamises.“


Hakkliha kui enim ostetud lihatoode
1 HITT: värske liha müügist moodustab hakkliha 26%, olles selle näitajaga tublil esimesel kohal.

2 ENIMMÜÜDUD VARIANT: erinevatest hakklihadest on enimostetud hakklihaks kodune hakkliha (55%).

3 SAGE OST: iga kuu tõstab ostukorvi hakklihapaki 67% ostjaist.

4 KÄIBEMAGNET: kuus sööme me ära 420 tonni hakkliha, mis teeb kokku umbes 3 miljonit eurot.

Uus keskkonnasäästlikum hakklihapakend vahetab välja kõik selle kaubamärgi all müügil olevad hakklihapakendid.

Kui varem oli liha pakitud lämmastiku ja süsihappegaasi keskkonda, siis nüüd on tegemist osaliselt vaakumpakendiga. Kuna hakkliha on pehme ja lämmastik muudab hakkliha hallikaks, kuigi see on veel värske, koosneb uus gaasisegu hapnikust ja süsihappegaasist.

Suureks saavutuseks on seegi, et varasema viie päeva asemel säilib nüüd hakkliha värskelt seitse päeva! Kui oled varem poest ostnud riivitud peeti, siis on hakkliha uudsel kujul sarnaselt pakitud.