Liis Lass. Foto: Siim Lõvi
Maailmakodanik Liis Lass teab, mis aitab aastavahetuse pidustusteks energiat koguda - maasikamahl! Võta eeskuju ja valmista endale üks maitsev vitamiinidest pungil jook!
View this post on Instagram

strawberrrrry juice 😍

A post shared by LIIS LASS (@liislassofficial) on

Maasikad on paljude lemmikud oma magusa maitse poolest ja teada on, et see imeline mari sisaldab palju rauda. Lisaks rauale leidub maasikas ka mangaani, tsinki ja joodi. Nendes punastes marjades on ka vitamiinid A, B, E, K ja C. Kas teadsid, et viiest keskmise suurusega maasikast saab sama palju C-vitamiini kui ühest suurest apelsinist?

Olles suurepärased C-vitamiini allikad, turgutavad maasikad immuunsussüsteemi, samuti sisaldavad nad palju fenoole, mis on ühed tugevaimad teadaolevad antioksüdandid.

C-vitamiin on oluline komponent kollageeni sünteesimisel. Viimane on naha ja sidekudede tähtis koostisaine, mis aitab säilitada naha ja veresoonte elastsust ning hoiab naha noorena.

Maasikad mõjuvad hästi ka seedimisele, sest need sisaldavad kuidaineid, mis aitavad reguleerida seedimist ja hoida kehakaalu kontrolli all.

Need suurepärased marjad ei kaota oma väärtust ka talvel. Vaata üle oma kodused varud või osta poest külmutatud maasikaid ja valmista endale vitamiinivaesel talvel näiteks maitsev smuuti.

Maasikasmuuti.
Foto: Shutterstock
Parim smuuti vedeldaja on vesi. Kraanist tulev külm vesi sobib väga hästi. Tavaline vesi laseb esile tõusta smuuti koostisosade maitsetel. Vedeldajana sobivad veel mandli-, riisi- ja kookospiim või kookosvesi.

Smuuti joaks võta: 250 ml kookospiima, 1 banaan, 5-6 maasikat, soovi korral lisa teisi külmutatud marju (kultuurmustikaid, musti sõstraid). Paksema konsistentsiga smuuti saamiseks lisa rohkem banaani.