„Kõikides tooterühmades toimus tootjate vahel tihe rebimine ja hindepunktide vahed polnud üldiselt suured. Tarbijad on Eesti piimatoodetega rahul ja hindavad nende kvaliteeti üldiselt kõrgelt. Kuigi hindajateks polnud seekord professionaalsed eksperdid, siis oli tarbijatel võimalus võrrelda erinevaid sama grupi tooteid ja proovida välja selgitada vahetus võrdluses oma lemmikud," tõdes Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja toiduvaldkonna juht Evi Randpere.

Messikülastajad hindasid toote välimust, maitset, lõhna ja konsistentsi (hindepunkte sai anda hindamisskaalal 0-5). Nelja maitsestamata jogurti keskmiseks hindeks kujunes 4,05 punkti, võidutoode sai seejuures 4,21 punkti.

Kohupiimade keskmiseks hindeks kujunes 3,84 punkti ja võitja sai 4,14 punkti. Kolme keefiri keskmiseks hindeks kujunes 3,98 punkti ja võidutootel 4,15 punkti. Nelja hinnatud kodujuustu keskmine hinne oli 3,9 ja parimal tootel 4,13 punkti. Edam juustude keskmine hinne oli 4,08 punkti ja võidutootel 4,18.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda hindab toiduainete kvaliteeti alates 1998. aastast alates. Koja juures töötavad professionaalsetest toiduekspertidest koosnevad hindamiskomisjonid, kelle töö tulemusel antakse välja Tunnustatud Eesti Maitse ja Tunnustatud Maitse kvaliteedimärke.

Toidumessil toimunud piimatoodete hindamine sarnases tavapärase sensoorse hindamisega, kuid oli oluliselt lihtsustatud.