Foto: Shutterstock
2020. aasta kõnnib juba teist kuud ja kui te olete mõlgutanud mõtteid oma elustiili tervislikumaks muutmiseks, siis siin on mõningad nipid, mis aitavad sellele kaasa! See võib tunduda üllatav, aga isegi väikesed muutused teie rutiinis võivad aja jooksul kaasa tuua värskendava muutuse.

Hoidke oma köök hästi varustatud

Foto: Shutterstock
Varuge toiduaineid, mis muudavad lihtsate, tervislike toitude valmistamise hõlpsamaks. Näiteks võiksid sügavkülmas olla käepärast marjad ja puuviljad, millest smuutisid valmistada. Mõelge juba suvel oma talvise toidulaua peale!

Krõbistage maiustuste asemel pähkleid ja seemneid. Viimaste paremaks seedumiseks ja kasulike ainete kättesaamiseks on hea need jahvatada. Pähklijahu või jahvatatud seemneid saab hõlpsalt lisada smuutisse, raputada hommikupudrule, kasutada küpsetamisel ja lisada taimsetesse määretesse. Seemned ja hakitud pähklid on heaks lisandiks vokiroogadele, salatitele ja mitmetele teistele toitudele.

Tehke mõned nutikad vahetused

Foto: Shuttersock
Alustage sellest, et eemaldage oma ostunimekirjast mõned asjad, millest teate, et need ei ole teie uue eesmärgiga kooskõlas. Näiteks asendage lemmikjäätis tervislikuma maiuspalaga - külmutatud viinamarjadega.

Proovige planeerimist

Foto: Shutterstock
Pöörake tähelepanu, et teie toitumine ei oleks juhuslik ja ebakorrapärane. Alustage söömist sihipärase eesmärgiga. Toidukorra ettevalmistamine võimaldab teil tervislikke sööke ette planeerida, lisaks aitab see säästa nii teie aega kui ka raha ning kõrvaldab võimalikud vabandused.

Jooge palju vett

Foto: Shutterstock
Seda on kõige lihtsam teha ja samas lihtne unustada. Vees on null kalorit ja see aitab kõigele kaasa - heale tujule, kaalulangusele, tervele olekule. Hoia päeva jooksul veeklaas lähedal ja kui tunned söögikordade vahel nälga, siis joo vett. Sageli ajame näljatunde ja janu segamini, seega oleks alati mõistlik esmalt kehale juua pakkuda.

Loe lisaks:

Kes ütles, et peab jooma kaks liitrit vett päevas? Toitumisnõustaja selgitab, kui palju meile tegelikult vaja on

Kui ohutu on tegelikult plastpudelist vee ja limonaadi joomine?

Sööge rohkem taimset toitu

Foto: Shutterstock
Lisage oma söögikordadele puuvilju, köögivilju, pähklid, seemneid ja kaunvilju. Kiire kosutus puuviljast aitab üle (nälja)tundest, mis võib viia ebatervislike toiduvalikuteni. Vähendage liha ja piimatoodete kogust toidulaual. See ei tähenda, et peaksite tingimata taimetoitlaseks hakkama. Nädalas söödava punase liha hulk võiks põhineda toitumissoovitustel.

Loe lisaks:

RETSEPTID JA SOOVITUSED tervislike ja mitmekesiste kausitoitude kokkupanekuks

Lisaks sellele, mida süüa, on oluline ka, kuidas seda teha

Foto: Shutterstock
Sööge aeglasemalt ja mäluge korralikult. Kasutage väiksemaid nõusid, et vältida suurte portsjonite söömist. See aitab teil saada ainult seda, mida vajate ja võimaldab vältida ülesöömist.

NB! Ajul võtab umbes 20 minutit aega, et võtta vastu kõhult signaal täis kõhu osas - sööge rahulikult ja 20 minutit. Ärge ahmige toitu 5 minutiga sisse.