Foto: Shutterstock
Kui teil on sageli peavalu, võib see olla tingitud sellest, mida sööte ja joote. Cincinnati ülikooli meditsiinikateedri professor Vincent Martin analüüsis sadu peavalude ja toitumisega seotud uuringuid. Tulemused olid osaliselt üllatavad.

1. Võõrutage end kohvist

Rohkem kui kolm tassi kohvi päevas võib põhjustada peavalu, sama võib esineda, kui kohvi joomise liiga järsult maha jätate. Selle tulemuseks on võõrutusnähud, näiteks tuikav peavalu.

2. Naatriumglutamaati sisaldavad toidud

Naatriumglutamaati kasutatakse maitsetugevdajana ( kannab tähist E 621) ja seda võib leida vorstidest, puljongikuubikutest, külmutatud valmistoitudest, suppidest, suupistetest ja salatikastmetest. Naatriumglutamaat võib vallandada migreeni või põhjustada tugevat peavalu.

3. Vaadake vorstitoodete pakendit

Näiteks peekoni, singi ja vorsti säilivust parandav nitrit võib põhjustada peavalu ja suurendada migreenihaigetel migreenihoo tõenäosust.

4. Jätke punane vein poodi

Suures koguses tarbitud alkohol põhjustab peavalu hiljemalt järgmisel päeval, kuid histamiini sisaldav alkohol võib peavalu põhjustada isegi pärast väikest annust. Näiteks punane vein ja õlu on rikas histamiini poolest.

5. Tarbige vähem oomega-6-rasvhappeid

Oomega-6-rasvhapete suures koguses tarbimine võib olla seotud peavalude esinemisega. Enamik inimesi saab toiduga liiga palju oomega-6 rasvhappeid, mida leidub päevalilleõlis, viinamarjaseemneõlis ja mida kasutatakse toiduainetööstuses näiteks küpsiste, valmistoitude ja majoneesi valmistamiseks. Kui sööksime rohkem toitu, milles on rikkalikult oomega-3-rasvhappeid, näiteks rasvane kala, linaseemned ja kreeka pähklid, saaksime vältida tüütuid peavalusid.