Shutterstock
Värskelt pressitud mahlad, nagu üldse värvilised juur- ja puuviljad ning marjad, sisaldavad palju antioksüdante ja vitamiine, mis on organismile head mitmel moel, ja muuhulgas soodustavad need ka kaalulangust.

Optimaalse kaalu saavutamiseks ja säilitamiseks on oluline, et mistahes menüüd muutvaid võtteid ka kasutad, peavad neid iseloomustama tasakaalustatud toiteomadused. See on laias laastus kõikide menüüde ja toitumisjuhiste koostamise alustalaks. Lisaks saad aga tõesti proovida ja kasutada meetodeid, mis on lihtsad ja tõhusad ning millega ei kaasne ühegi toidu ega toiduaine liigset tarbimist.

Värske saagi maagilised võimed

1. Puuviljad ja marjad sisaldavad suures koguses vitamiine ja mineraale. Maasikad, vaarikad, punased sõstrad, jõhvikad, arbuusid, viinamarjad, punased tikrid ja granaatõunad on vaid mõned näited. Enamik neist on muu hulgas head C-vitamiini, beetakaroteeni, kaaliumi, kaltsiumi ja raua allikad. Eriti tõhuskas peetakse punaseid vilju. Otseselt pole need punased, aga ka mustikad, arooniad ja põldmarjad, mis on suvel hõlpsasti kättesaadavad, võiks siia loetellu lisada. Vitamiinidel ja mineraalidel on tegelikult kogu keha puhastav toime, need on ka diureetilised ehk lahtistavad, mis omakorda soodustabki keha puhastumist jääkainetest.

Kui segad näiteks smuutiks mitmed viljad, saad nende toimet veidi isegi tõhustada. Osad on veerikkamad, teised tahedamad, lisaks rikastad oma menüüd tubli annuse kiudainetega, mida ikka ja jälle nappima kipub, eriti kui sööd sageli valmistoite.

2. Värskelt pressitud mahlasid liigitatakse ka nn aluseliste toitude hulka (kuigi need on maitselt hapud). Aluselisteks toiduaineeteks nimetataksegi selliseid, mis aitavad seedimisel võidelda liigselt tekkinud happelisusega, mil kõhus nö kõrvetab jne. Viimase põhjuseid on mitmeid, nendeks võivad olla ebapiisav toitainete saamine, vähene füüsiline aktiivsus, ja mitmed üldtuntud kahjulikud harjumused nagu näiteks suitsetamine.

3. Värske mahl aitab makku kogunenud rasva põletada.

4. Selle looduslik suhkrusisaldus aitab tarbida vähem peensuhkrut ja aitab seega vältida kehakaalu tõusu.


Ühtegi konkreetset retsepti pole smuutide-mahlade valmistamisel vaja järgida

Vaja on ainult punaseid puuvilju ja / või marju, mis sulle endale meeldivad. Siin on vaid mõned näited, millest tervistavaid smuutisid kokku segada:

* Punased viinamarjad: viinamarjad üldse sisaldavad suures koguses resveratrooli, mis on oluline antioksüdant. Seda leidub peamiselt viinamarjanahkades ja seemnetes. Resveratrool on hea ka naha tervisele.

* Granaatõunad ja jõhvikad: need on rikkad antioksüdantide poolest ja aitavad meid turgutada ajal, mil oma aia värsket saaki pole.

* Arbuus: alati värskendavalt mõjuv ja sisaldab palju vett - see teeb arbuusist ideaalse koostisaine jookide valmistamiseks. Olulisim osa arbuusi väärtusest seisneb selles, et see parandab keha võimet eemaldada ja reguleerida sinna talletatud liigse vedeliku kogust. Selle põhjuseks on muu hulgas kõrge kaaliumisisaldus, mis omakorda tuleneb sellest, et armastad ehk liiga soolast toitu.

* Punased marjad: suurepärased antioksüdantide allikad.

* Õunad: võimalusel kasuta koos koorega õunu, et suurendada kiudainete ja mineraalide saadavust.

Nipid!

1 Kui vähegi saad, ära lisa puuvilja-ja marjajoogile suhkrut, need on juba loodusliku suhkru poolest niigi rikkad. Veidi saad maitset mõjutada nii, et kasutad küpsemaid punaseid puuvilju. Või lisad segusse natuke banaani, mis liighapukat maitset taandaks.

2 Pärast hoolikat puuviljade pesemist kasuta ära ka puuviljade koor, ka seemneid ära viska minema.

3 Vitamiinide ja mineraalide imendumise tõhustamiseks lisa mahlale veidi extra virgin oliiviõli, kookosõli või linaseemneõli.