Illustratsioon: Kristel Karp
Ettevaatust! See siin on hoiatuslugu. Lugu salajastest lihastest, mida me kohe treenima peaks hakkama, enne, kui on liiga hilja!

Millest talvises Pere ja Kodu ajakirja BEEBI numbris veel juttu, vaata SIIT!

Iga rase naine on oma ämmaemandalt kuulnud, et ta peaks treenima oma vaagna­põhjalihaseid, kuid nn pissimislihaste pingutamine on alguses kummaline trenn ning ununeb veel tihemini kui d-vitamiini võtmine suvisel päeval. Paremal juhul ei juhtugi sellest midagi. Halvemal juhul avastad aga ühel päeval beebiga jalutuskäiku lõpetades, et sulle on hargi­vahele golfipalli suurune kera tekkinud. Su emakas on välja kukkunud.

Kõige suurem riskigrupp on väikese vahega lapsed saanud naised ja neid on Eestis palju. Et saada oma endisele palgale vastavat vanemahüvitist, mitte miinimumi, on peredel mõistlik lapsi saada vähem kui 2,5-aastase vanusevahega. Ideaalis võiks naine uuesti rasedaks jääda alles kaks aastat pärast esimest sünnitust.

Millised on emaka allavajumise ohumärgid, mida probleemi korral teha ja kuidas seda üldse vältida? Räägime nüüd sellest pikemalt.