"Hoolimata paljudest väljakutsetest on võimalused beebitoodete turul edukaks saada märkimisväärsed. Lapsevanemad on nõus beebitoodetesse palju investeerima ja nad on väga kriitilised toodete osas, mida nad oma lastele ostavad. Selleks, et saavutada aga konkurentsieelis maailmas, kus domineerivad vaid paar suurt brändi, on oluline aru saada, mis mõjutab lastevanemate ostuotsuseid," ütles Nielsen Eesti juht Margo Kurisoo.

Orgaanilised ja tervislikud tooted on olulised

Maailmas peab 39% vastajatest beebitoidu valikul kõige olulisemaks kaubamärgi usaldusväärust. Sellele järgnevad beebitoidud, mis on toitaineterikkad (37% vastajatest) ja mille koostisosad on ohutud või minimaalselt töödeldud (36%).

Eesti lapsevanemad peavad beebitoidu ostmisel kõige olulisemaks seda, et lapsele toit maitseks (43%). Sellele järgneb soodne hind (30%) ning ohutud/minimaalselt töödeldud toiduainete koostisosad (29%). Leedulaste meelest on kõige olulisem, et beebitoit oleks orgaaniline/naturaalne (41%), toiduainete koostisosad oleks ohutult töödeldud (38%) ja lapsele meeldiks selle maitse (35%). 47% lätlastest peab oluliseks seda, et toit oleks orgaaniline, maitseks lapsele (44%) ja oleks kõrge toiteväärtusega (30%).

"Nii Eesti kui kogu maailma tarbijad on järjest enam terviseteadlikumad ja eelistavad naturaalseid, minimaalselt töödeldud toiduaineid. Beebitoidu puhul on need nõudmised veelgi kõrgemad ja lapsevanemad on nõus tervislike beebitoodete eest ka rohkem maksma," ütles Kurisoo.

Ta lisas, et suure tõenäosusega beebitoodete müük aasta-aastalt suureneb, sest üha enam lapsevanemaid saavad lubada endale paremaid alternatiive. Käesoleval aastal kasvab beebitoidu müük maailmas kuni 35 miljardi dollarini ja mähkmete müük 27 miljardi dollarini.

Oma noorimale lapsele esimest korda beebitoitu ostes tegid 52% Eesti ja Läti lapsevanematest ostuotsuse poes leiduva valiku põhjal. Sellele järgnesid sõprade ja perekonna soovitused (36% eestlastest ja 49% lätlastest) ja laste tervishoiu ekspertidelt saadud info (35% eestlastest ja 39% lätlastest). Lisaks ostsid eestlased beebitoitu lastekasvatamisele pühendatud ajakirjadest (17%) ja blogidest (16%) saadud soovituste põhjal. Ligi pooled Leedu lapsevanemad tegid oma esimese ostuotsuse beebitoidu osas ekspertide soovituste põhjal (48% vastanutest), perekonna ja sõprade soovitusel (45%) ja lapsekasvatamisega seonduvatelt veebilehtedelt saadud informatsiooni põhjal (35%).

Peamine põhjus, miks Eesti lapsevanemad on vahetanud oma beebitoidu brändi mõne teise vastu, on hind (50%) või ajutised sooduspakkumised (37%). Sellele järgnesid meditsiinilised põhjused (25%) ja toodete kättesaadavuse probleemid (22%).

Siiski ei osta Eesti lapsevanemad kõige odavamaid tooteid - üksnes 3% vastanutest ostab alati soodsaima toote. Suur osa lapsevanematest (64%) teeb oma ostuotsuse vastavalt soodsamale hinnale limiteeritud valiku sobilike brändide hulgast. 33% lapsevanematest ostab aga beebitooteid sõltumata nende hinnast.

Kuigi konkreetsed numbrid erinevad, siis sarnanevad mähkmete ostmise trendid kogu maailmas suures osas beebitoidu ostmise trendidega. Kõige olulisem kriteerium mähkmete valikul Baltikumi lapsevanemate jaoks on selle hind (oluline 38% eestlaste, 42% leedulaste ja 38% lätlaste jaoks) ja mähkmeid osteti esimest korda oma noorimale lapsele enim sõprade/perekonna soovitusel (31% eestlastest, 40% leedulastest ja 56% lätlastest).

Beebitoodete veebist ostmise trendid

Kuigi beebitooteid eelistatakse veel üldiselt osta füüsilistest poodidest, on see trend muutumas ja järjest enam tarbijaid otsustab veebipoodide kasuks, kust on odavam ja mugavam osta. See on saavutatud tänu väiksematele kulutustele füüsilisse infrastruktuuri ja mõningatel juhtudel ka tarneahelasse. E-ostlemine pakub hõivatud lapsevanematele kaalukaid eeliseid - sooritada oma ostud ajast ja kohast sõltumatult ning tihtipeale ka koos tasuta transpordiga. Tänu sellele kasvas 2015. aastal kogu Euroopas veebipoodidest toidu tellimine 43%.

Milliseid beebitooteid veebipoodidest ostetakse? Kõige enam on vastajad üle maailma veebipoodidest ostnud mänguasju (38%), riideid (34%), mähkmeid (23%) ja beebitoitu (17%).

Eestlased on veebipoodidest ostnud kõige enam beebide riideid (23%), kärusid (19%), kiiktoole (18%), mänguasju (16%) ja turvatoole (15%). Leedulased on enim ostnud mänguasju (25%), riideid (23%) ja mähkmeid (19%). Lätlased aga mänguasju ja riideid (mõlemaid 35%) ning turvatoole (21%).

Nielseni üleilmne "Global Baby Care" uuring viidi läbi 23. veebruar-13. märts 2015. Veebis küsitleti enam kui 30 000 tarbijat 60 Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna, Euroopa, Ladina-Ameerika, Lähis-Ida ja Aafrika ning Põhja-Ameerika riigis. Valimi puhul on lähtutud iga riigi internetikasutajate vanuselisest ja soolisest koosseisust ning see on kaalutud nii, et see esindaks internetti kasutavaid tarbijaid. Vea ülemmäär on ±0,6%. Nielseni uuring põhineb ainult nende vastajate käitumisel, kellel on juurdepääs internetile. Internetikasutus on riigiti erinev.