Sea lapsele sisse kindel õppimispaik. Ka asjadel on oma koht: pliiats on pinalis, pinal koolikotis jne. Õppimislaual ei tohiks olla üleliigseid asju, mis tähelepanu hajutavad.

Lepi lapsega kokku, millal ta õppima hakkab. Ka see leppige kokku, mida teeb ta ise, mida vanemate abiga.

Alustatud õppetöö tuleb lõpule viia: mõne minuti pärast ei saa öelda, et ma enam ei viitsi.

Õppetükkide tegemise ajal peab toas olema vaikne. Ema või isa võiks olla lähedal juhuks, kui lapsel on abi vaja.

Jälgi, et lapsel oleks õige pliiatsihoid. Kuula, kuidas ta loeb, et märkaksid õigel ajal lugemisraskusi.

Õppetükid olgu tehtud enne kella 20, sest pärast seda on õppimine vähem produktiivne.

 Ära nõua lapselt võimatut. Talle peaks jääma aega tegelda ka oma lemmiktegevustega.

Jälgi, et laps saaks piisavalt magada.

Allikas: psühholoog Ene Raudla