Mai lõpu koolipäevad on õppimiseks keerulised mitmel põhjusel: klassiruumid on kuumad, kevadiselt soojad ilmad kutsuvad lapsi õue ja kogu kooliaastast tekkinud väsimus segab juba lapsi. Aga tegelikult ka õpetajaid, kes püüavad veel asjalikud olla, harjutusi või nuputamisülesandeid välja mõelda, et laste tähelepanu köita. 

“Seetõttu korraldataksegi väljasõite, sporditunde, klasside koristamisi ja muud sellist, mis sageli meenutavad rohkem tegevusi, et kuidagi aega sisutada kui lapsi arendada ega ole õppekavaga enam väga seotud,” räägib Tartu erakooli kooliosa ProTERA direktor Marjeta Venno. Tema on see, kes õppeaasta varasema lõpu ja alguse ideed juba 2016. aastal ellu viima asus. Direktori sõnul ootavad lapsed augustis juba niikuinii kooli ja on puhanuna tegutsemistahet täis. Venno sõnab, et haridusministri mõtte valguses oleks seda lahendust hea ka teistel koolidel proovida ja põhjendab veenvalt, miks. Muuhulgas aitab see ennetada isegi koolikiusamist