1. Lefranc&Bourgeois “Poster Color Gouache”
2. Toy Color
3. Stylex Toppoint “Schulmalfarben”
4. College Gouache
5. Faber-Castell
6. Krause
7. Multiki Guaš (karuga)
8. Klassika

Musta paki sees olevad guašid (Gama) on samad, mis karupildiga (Multiki Guaš) pakis.

1. Need värvid ei jää hästi paberile, olenemata sellest, et pintsel on korralikult värviga koos. Pintslit peab ka väga tihedalt värviga “värskendama”, sest ta kulub võrdlemisi ruttu maha. Värv ei tule hästi ka pintsleid loputades nende küljest maha. Värvid on küll kirkad ja ilusad, aga ei jää paberil ühtlased.

2. Tekstuur on hoopis teistsugune kui esimestel värvidel. Need värvid on eelmistega võrreldes palju kõvemad. Mirell eelistab pigem neid kui esimesi. Joonistades ei jäta ka jooni järgi, värvid on ilusad. Suur pluss on see, et pakis on kaasas ka värvimisalus — seda ei pea eraldi ostma. Kaasa on pandud ka üks peenike pintsel. Miinuseks on see, et karbis oli ainult üks roheline värv. Korgi saab pealt ära tõmmata ja ei pea keerama, see meeldib lastele. KÕIGI LEMMIK!

3. Esimene lause: “Nii vähe värve!” Lapsed muretsevad, et kunstitunnis ei ole alati aega värve kokku segada ja seetõttu võiks neid karbis ikka rohkem olla. Värvid ei kuiva hästi, on lödid ja pintsliga tõmmates jäävad heledad laigud sisse. Kui värvi panna pintslile, siis näeb see välja nagu kallerdis. Roheline toon on sinine. Iiris ütleb, et kõik nende värvide juures on halb. Kui korki pealt ära tõmmata, siis see pritsib terve paberi täis.

4. Kui kork maha keerata, siis potist tuleb pintslile väga vedel värv. See lausa tilgub. Must värv jääb paberile hallina. Iiris arvab, et värvid on sobilikud esimese klassi lastele, kuna need on niivõrd lapsikud. Mirell: “Praeguseni kõige halvem valik, kuna värvid lähevad isegi peale puhudes paberil laiali.”

5. Esimese asjana hakkab silma see, et värvid ei ole pandud eraldi plastmassist aluse peale. See tähendab aga, et need tuleb karbist välja kallata ja hiljem on neid sinna väga tüütu tagasi toppida. Potis tunduvad värvid üsna tumedad, paberile tõmmates muutuvad nad palju heledamaks. Tristanile ei meeldi, et värvid nii vedelad on. Lapsed leiavad, et nende värvidega on hea suuri pindu värvida — näiteks seinu. Pintsleid pestes tuleb välja, et värv ei segune — vee põhja tekib sade.

6. “Jälle nii vähe värve!” kõlab kui ühest suust. Lapsed ei saa väga hästi aru, mis värv millises potis asub. Potid peab kätte võtma ja toone lähedalt uurima. Värvid oleks nagu ära kuivanud, ilma veeta neid kasutada ei saagi. Toonid ei meeldi lastele, need on liiga tumedad. Korralikult ei saa ka segada, värvid on liiga kuivad — meeletult tüütu jauramine!

7. “Kohutav!” sõnab Iiris. Pakis on 12 värvi, see on hea. Värvid on sültjad ja kuivavad topsis kiiresti ära. Lausa paari päevaga, kinnitab Mirell. Lapsed kinnitavad, et alguses avades on värvid väga head, aga hiljem on nad üsna kasutud. Kui pintsleid pesta, siis tuleb värv ilusti maha. Tundub, et mõni värv on topsis vedelam kui teine.

8. Kõikidest testitud värvidest on neil ainukesena ka topsi kaane peal värvi täpid — see tähendab, et neid kõiki ei pea välja kiskuma, et teada saada, mis tooniga tegu on. Pintsliga tõmmates jäävad joonele kriipsud sisse. Küll aga tuleb pintsleid pestes värv neilt ilusti maha. Toonid on erksad ja värve on karbis palju.

Kui sinu perel on koolitarbed veel valimata, siis vaata suurimate kaupluste koolikaupade pakkumisi zave.ee-st