Kuidas Emil lasteaias käima hakkas
Plaanisime alustada lasteaias käimisega, kui Emil (2) saab poolteiseaastaseks. Siis ma veel ei teadnud, et ka erahoidudes on järjekorrad. Nii jäimegi oma aega ootama. Vahepeal sündis meie perre veel pisike Jete-Liisa (5 k) ja harjusime uue elukorraldusega.
Poolteist kuud pärast väikese õe sündi saime teate, et Emilile on vabanenud hoiukoht. Kahtlesime küll veidi, kuid otsus sai tehtud – proovime! Kui talle ei sobi, saame ta ju uuesti koju jätta. Mina olen beebiga kodune ja saamegi harjutada väga rahulikus tempos.
Lastehoid tundus mulle hea mõte – mina saan beebiga kahekesiaega ja suuremast möllust natuke puhkust, Emil on sel ajal koos omavanustega mängimas. Ma ei arva, et lasteaiad ja -hoiud on vaid töötavatele emadele. Mulle meeldis algusest peale, et tegu on erahoiuga, sest kuuldavasti on seal rühmad pisemad ja suhtumine personaalsem kui munitsipaallasteaedade sõimerühmades. Et soovisin poja viia lastehoidu vaid kahel-kolmel päeval nädalas, ei olnud ka hoiutasu kuigi palju suurem – tänu linnavalitsuse toetusele, mis hoiutasu osaliselt kompenseerib, kui aiakohta pakkuda ei suuda.
Esimene päev. Liiga palju reegleid või kasvatamatus?
Esimesel päeval läksin rühma, Emil käekõrval ja ootusärevus hinges. Natuke kartsin, aga põnev oli ka. Püüdsin pojale selgitada, et lähme lasteaeda mängima – seal on palju lapsi ja kindlasti leiab ta endale mõne sõbra. Lastehoius tervitas meid õpetaja, ja juba jooksiski Emil kõikide toredate leludega mängima. Mina vaatasin ja heldisin – ta on juba nii suur ja nii tubli! Kuni reaalsus lõi põmaki! mulle lagipähe.
Veidi tal järel jooksnud ja muudkui juhatanud, tundsin end juba natuke läbikukkununa. Kas mul tõesti ongi nii kasvatamatu laps või on siin reegleid liiga palju? Kas ta harjub selle kõigega? Õpetaja aina hurjutas: “Liumäest tohib alla lasta ainult, jalad ees!”, “Emil, me kasutame liumäele minekuks treppi!”, “Rühmas on jooksmine keelatud!”