Foto: Pixabay
Juuli lõpeb ja suve polegi enam palju jäänud – kas ka sinu mõtetest on see läbi käinud? Võid sellest saada positiivse tõuke, et puhkamise ja enese kosutamise võimalustest maksimumi võtta. Et sa ei peaks suve lõpus tõdema, et ei tunne end puhanult.

Leiad siit 5 soovitust, mis sobivad nii puhkuse- kui tööperioodi.

Tule mõtlemisest kogemisse!

Meelte kaudu kogemine loob vahetu ühenduse selle hetkega, pakkudes puhkust koormavast mõteterohkusest. Keskendudes ühele meelele, võid saada rikkaliku kogemuse osaliseks ja tunda end täitsa vabana mineviku-tuleviku tegemistest.

Eriti kosutav on meeleaistingutele pühendumine looduses, nt vaadeldes lilleõit või tuules liikuvaid puulehti, kuulates laineid või ritsikaid, nautides marjade lõhna ja maitset.

Piki tegutsemise vahele puhkamisminuteid!

Suvised päevad võivad olla väga tegevusterohked. Et ennast neisse mitte ära kaotada, on hea võtta teadlikult pause enda värskendamiseks – kasvõi paar-kolm minutit! Võid näiteks teha üht klassikalist mindfulness’i praktikat, mida kutsutakse hingamisruumiks. Pane endale kasvõi telefonis meeldetuletus (iga tunni-paari tagant!) ja ütle lastele, et nüüd on 3 minutit emme-enda-aeg.

Vabane rahulolematuse vangistusest!

Puhkamise perioodil kipub meil olema palju soove ja ootusi-lootusi, kuidas kõik kulgeda võiks. Kui tegelikkus on sinu kujutletust ja oodatust hoopis teistsugune, siis võib see tuua kaasa pinge ja rahulolematuse. Näiteks oled läinud õue võrkkiigesse raamatut lugema, kuid just nüüd soovib laps kangekaelselt, et ta saaks sulle näidata oma hundirattaid või muid trikke. Kui praegu ei ole rahulik hetk, mida lootsid, siis luba endal tekkinud pingsus lõdvestada ja aktsepteerida uut hetkereaalsust. Kui sellele avaned, võid avastada seal peidus olevad võimalused, näiteks saad nautida koos lapsega trikitamist.

Naudi lapselikku rõõmu ja kergust!

Vahel piisab väikeste asjade teisiti tegemisest, et kogeda värskust, kergust ja jõudu kõigega toime tulla. Mustrite murdmine toob sind välja väsinult rutiinis toimetamisest ja aitab liikuda “ma pean” mõtetest positiivsemasse “ma soovin” vaatesse. Tee näiteks vallatu soeng, heida murule pikali, tantsi niisama, söö midagi ebatavalist, jookse lapsega võidu, mine öösel ujuma, korralda naerma ajamise võistlus, puhu seebimulle, pane selga midagi ägedat, mängi veesõda või tee väikseid üllatavaid heategusid.

Võta päev või paar enesele…

… ja lülitu argitegemistest täitsa välja. Eemaldumine igapäevasest siginast-saginast ja kohustustest, võimaldab sellele uue väärtustava pilguga vaadata. Tee vajadusel kokkuleppeid ja esita pereliikmetele/sõpradele palveid, et saaksid võtta iseendale aega – see on tõeliselt tähtis. Kui tahad kogeda meelerahu ja soovid juhendust enesega parema kontakti leidmiseks, siis võid proovida mindfulness’i minilaagrit ehk retriiti (kasuta otsingus fraasi “teadveloleku retriit”, et leida eri võimalusi). Seal saad tuge, et ka kõik eelnevad soovitused praktikasse panna ja nautida tõelist puhkamist.