Foto: Scanpix
Me oleme harjunud suhtuma valusse kui vaenlasesse, kellest tuleb võimalikult kiiresti lahti saada. Mis puudutab peavalu, siis üldiselt soovitatakse peavalu puhul tõesti seda mitte kannatada. Nõus! Kiire abi tabletist võtab meilt aga tavaliselt ära põhjuse vaadata selle valu taha, otsida selle valu tegelikke ja sügavamaid põhjusi.

Valu on keha sõnum

Mina usun, et iga valu on sõnum, mis on tulnud meile midagi ütlema, sest me oleme nii hõivatud oma kiirest elust, et ei märka tavaliselt keha poolt saadetud kergemaid sõnumeid. Valu on suurepärane õpetaja, kui me ei võta aega, et varasematele sõnumitele reageerida.

Peavalu ütleb tavaliselt, et me liigume liiga kiiresti edasi, teeme liiga palju ja koormame ringluse üle, see näitab, et oleme kaotanud kontakti oma sisemiste vajadustega. Peavalu osutab sisemisele pingele ja vastuseisule vooluga kaasa minna.

Vahel on valu taha lihtne näha ja siis kaob valu kergelt, kui oleme leidnud põhjuse ning selle oma elus korda teinud. Teine kord on põhjus meie eest väga hästi alateadvuse labürintidesse ära peidetud või on ta küll hästi nähtav, kuid ta on midagi nii ebamugavat või rasket, millega me pole valmis tegelema. Pigem kannatame oma valu.

Minu puhul on migreen üks nendest sõnumitest, mis ilmub välja kui pean tegema oma elus kardinaalseid muudatusi, kuid olen püüdnud muid sõnumeid ignoreerida. Väikeste sammudega õigesse suunda liikudes muutuvad ka migreeni hood harvemaks ning nõrgemaks.

Kellel migreen on, see teab kui õudne see on, see ei ole lihtsalt peavalu, see on valu, mis otsekui halvab kogu su elutegevuse. Muidugi on ka vahel kergemaid hooge ning su peavalu kestab vaid paar tundi, kuid tavaliselt võtab see sul terve päeva ning vahest ka kolm päeva järjest. Migreenihoo puhul ei kannata sa liikumist, valgust, helisid ja lõhnu — need teevad valu hullemaks ning lisandub ka iiveldus (oksendamine sageli kergendab peavalu). Seega saad olla ainult vaikses ja pimedas ruumis pikali — su elu peatub. Saan aru, et seetõttu ongi minu suuremad muudatusvajadused elus tulnud ikka migreenihoogudega — muid valusid on lihtne ignoreerida.

Millised sõnumid on migreeni taga

Migreeni esineb tavaliselt inimestel, kes on hästi ambitsioonikad, võitlusvalmid, enesekriitilised, kriitika suhtes tundlikud, pidevalt ärevil ja suruvad sageli oma emotsioonid alla. Nad on täiuseihaldajad ja usuvad, et peavad ennast tõestama, et neid vajataks, et nad teistele meeldiksid. Neile ei meeldi, kui teised neile ütlevad, mida teha või kuidas seda teha, või neid kamandavad. Kuid nad ei kipu ka enda südamehäält kuulama ning ujuvad sageli vastuvoolu. Peavaludes kajastuvad meie hingelised vastuolud ja konfliktid ning eelkõige vastandlikud eesmärgid. Migreen on sageli seotud täitumata jäänud emotsionaalsete ootustega või hirmuga ebaõnnestumise ees.

Migreeni ajal on hapnikuvarustus piiratud ja hapniku hulga vähenemine viitab elujõu vähenemisele, enda tagasihoidmisele täielikust osalusest, soovile toimuv tagasi lükata ja tõmbuda endasse.

Foto: Scanpix
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock


Kasuta ravimteesid mõned päevad enne menstruaaltsükli algamist on hea juua ravimteesid, mis aitavad organismil vett väljutada, mulle sobib hästi näiteks põldosi. Samas jälgi ka, et sa ei tarbiks samal ajal liiga soolaseid toite, sest need kipuvad tekitama vastupidist efekti.

Sisendused ja jaatused migreeni ennetamiseks
Paljudele inimestele on suureks abiks igapäevaste sisenduste või jaatuste kasutamine, seetõttu toon siinkohal välja valiku sisendusi, mida on hea kasutada migreeni puhul. Vaata, millised nendest sinuga räägivad ja kasuta neid. Kui valdad teetat, siis saab seda ka teeta-sisendusena kasutada.

  • Ma lasen kõikidel negatiivsetel mõtetel oma elus minna ning tunnen endas sügavat rahu ja lõõgastust.
  • Ma aktsepteerin oma elu praegust olukorda ja olen valmis võtma sellest parima.
  • Ma lasen asjadel oma elus voolata ning usaldan elu pakub mulle kõike mida vajan.
  • Ma mõistan selgelt enda ees seisvaid elu ülesandeid ja näen täiuslikke lahendusi.
  • Ma oskan armastavalt ja avatud südamega oma viha endast välja elada.
  • Minu pea on vaba ja selge ning minu eluenergia voolab harmooniliselt läbi minu pea igast rakust.
  • Minu mõistus ja tunded alati harmoonias.
  • Ma tunnen, kuidas kogu minu olemine täitub sügava armastuse ja harmooniaga.
  • Ma mõtlen südamega ning minu pea on kõikide tegemiste juures vaba ja selge
  • Kõikides olukordades mõtlen, kõnelen ja tegutsen ma harmooniliselt ja kergelt ning ma tänan oma selge ja vaba pea eest.