Foto: Unsplash
Me kõik oleme aeg-ajalt tundnud vajadust teha üks uinak peale einet. Selgub, et unisust ei kutsu esile üksnes raske tööpäev või liigne söögikogus. Osad toiduained lihtsalt tekitavad rohkem unisust, kui teised.

Siin on üheksa erinevat, kuid tavapärast toitu, mille söömine tekitab unisust:

1. Piimatooted

Erinevate piimatoodete seas tekitavad kõige rohkem unisust ja lõdvestunud tunnet kõvad juustud, sest need sisaldavad kaltsiumi. Kui näksida juustu kõrvale ka kreekereid, suurendab see unisust, sest süsivesikud võimendavad trüptofaani toimet. Trüptofaan on aminohape, mis soodustab und ning parandab enesetunnet.

2. Mandlid

Mandlid sisaldavad palju trüptofaani, mis omakorda toodab melatoniini, mida kutsutakse ka unehormooniks. Lisaks on mandlid pakendatud keskkonda, milles sisaldub ka magneesiumit, mis lõdvestab lihaseid ning tekitab unisust.

3. Banaanid

Banaanides sisalduv suhkur, kaltsium ja magneesium aitab trüptofaanil lihtsamini ja kiiremini ajju jõuda ning tekitab seeläbi samuti unisust.

4. Kreeka pähklid

Kreeka pähklid sisaldavad küll vähem trüptofaani kui mandlid, ent samas sisaldavad nad melatoniini. Uuringud on näidanud, et Kreeka pähklid suurendavad melatoniini tastet veres ning muudavad seeläbi inimese uniseks.

5. Kirsid

Kirsid, ja eriti hapukad kirsid, sisaldavad märkmisväärselt melatoniini. Teisalt, peotäie kirsside söömine ei tekita und, kuid juues klaasitäie kirsimahla, on uni kiire tulema.

6. Kummelitee

Kummelitee on pakendatud glütsiini sisaldavasse keskkonda, mistõttu on sellel rahustav toime, mis lõdvestab lihaseid ning närvisüsteemi. Peale tassitäie kummelitee joomist võib kindel olla, et silm hakkab kinni vajuma ning keskendumine muutub raskeks.

7. Kõrvitsaseemned

Lisaks trüptofaanile sisaldavad kõrvitsaseemned suures koguses tsinki ja magneesiumit, mis muudavad inimese rahulikuks ja lõdvestunuks. Seetõttu tuleb ka kiirelt unisus ning soov magama jääda.

8. Valge riis

Valge riis sisaldab glütsiini alatüüpi, mis tekitab unisust kolm kuni neli tundi peale söömist. Teadlased on leidnud, et eriti kutsub riisitüüpidest unisust esile jasmiiniriis.

9. Õline kala

Happed, mida sisaldavad nt lõhe, tuunikala ja teised õlised kalad, suurendavad melatoniini tootmist kehas. Need happed alandavad stressihormoonide taset kehas ning seetõttu kutsuvad peale kala söömist und esile.

Allikas: brightside.me