Lisaks leidub lapsi, kelle rasku­sed on tingitud neuroloogiliste protsesside eripärast. Sel juhul on tegemist spetsiifilise õpivilumus­häirega matemaatikas ning õigekirjas ja lugemisel. Ilma õigeaegse nõustamiseta võivad sellised raskused lapsel süveneda ka teises kooliastmes.

Sul võib olla muretsemiseks põhjust, kui su koolieelikul või kooliteed alustanud lapsel esinevad järgmised raskused:

  1. Kõne ja keele aeglane või hiline areng. Õpiprotsess on keelepõhine ning raskused tekivad ja süvenevad, kui lapse sõnavara ja kõne mõistmine ei ole arenenud eakohasele tasemele.
  2. Raskused lugemise eeloskuste omandamisel. Laps ei taju sõnas olevaid häälikuid ega nende asukohta (sõna esimene või viimane häälik), ei taasta häälikstruktuuri (välte pikkus), ei tunne kirjapildis ära korduvaid sõnu, lugemisel kaotab järje ning muudab sõna vorme.
  3. Raskused õigekirjaga. Laps suudab näiteks sõna häälida, ent kirjutamisel jätab tähti ära, lisab või paigutab neid ringi.
  4. Raskused matemaatiliste võtete omandamisel, nagu liitmine ja lahutamine 5 piires ning neid märkivate sümbolite (+, -, =) tundmine ja kasutamine.
  5. Raskused hulkade ja arvude seostamisel. Laps võib teada ja tunda numbreid, ent ei oska seostada, et näiteks viis pliiatsit vastab arvule 5.