E-poed meelitavad valiku ja soodushindadega
Merle Lääne (42) peres šopatakse sageli veebis. Kõiksugu tarvilikke asju saab soetada pereisa Ahtile (44) ja poeg Ragnarile (18) ning tütardele Mirtelile (4) ja Annile (2).
Esimene valikukriteerium on see, milliseid kaubamärke poest osta saab. Kõige enam on Merle tellinud sellistelt kodulehtedelt nagu Gap, Esprit, Molo, Boozt, Asos, Babyshop, Mango Outlet, Racoon Outdoor, Nike, Tommy Hilfiger, George, Mytoys.de, Desigual, Happy Socks, Crocs, Vertbaudet, Next. “Olen ostnud igasugu asju: talvekombesid, pluuse, kleite, pükse, kampsuneid, jalanõusid, mütse, salle, kindaid, sokke, sukkpükse, poisile spordivarustust – tundub, et peaaegu kõike,” loetleb naine. “MyToysist olen tellinud mänguasju, sest seal on need soodsamad.”
Merle jälgib allahindlusi ja mõnesid asju, näiteks talvekombesid või -saapaid, ostab väikese suurusevaruga järgmiseks hooajaks ette. “Veebipoodides on valik laiem ja õigel ajal ostes on ka hind soodsam,” teab ta oma kogemustest öelda. “Kindlasti on see ka mugavam, aga ma pole kindel, kas aega just hoiab väga palju kokku. Netist ostes saan kauem mõelda, kas antud toodet on ikka vaja või mitte, tavapoes tuleb ostuotsus sageli kiiremini.”
Tarneajale Merle kuigi suurt tähelepanu ei pööra. Pigem ostab ta asju ette ja varuga, mitte neid kaupu, mida oleks vaja ruttu kätte saada. Kuid postikulu peab ta silmas küll: “Mõnel lehel on üsna mõistlikust hinnast alates tasuta tarne, osal tasuta tarne puudub, kuid kampaania raames tehakse postikuluta päevi. Tasuta tarnet pakutakse erinevalt tavapoodidest näiteks juhul, kui ostad 30–100 euro eest. Mõnelt lehelt olen jätnud sellepärast ka tellimata, et postikulu on liiga suur. Leidub veebipoode, mis Eestisse kaupa ei saada – nendest olen tellinud asju sõbranna ema juurde Soome. Oleme ka sõbrannadega koos tellinud, et postikulu jagada.”