Mudilasele lugemine aitab arendada tema keele- ning väljendusoskust ammu enne ise lugema õppimist. Kuulamisoskus on aga edasise edu tagatiseks enamikes õppeainetes ja elus üleüldiselt. Pole võimalik omada liiga palju raamatuid — mida rohkem, seda uhkem! Parimaks valikuks on köitvate ja fantaasiaküllaste illustratsioonidega teosed, kus ühtlasi ka meeldejäävad lood. Kui su laps näitab üles huvi mõne eraldiseisva teema suhtes nagu loomad, autod, võlurid või printsessid, siis otsi raamatuid, mis seda teemat kajastaks. Kultuuriliste eripäradega muinasjutud on samuti väga teretulnud, küll aga tasuks vältida väga hirmsaid lugusid.

2. Läheks õige õue ja sõidaks jalgrattaga/mängiks liivakastis/uuriks putukaid/niidaks muru/rohiks peenart?

Lastele meeldib pidevalt liigutada ning õues olla ning kõik asjad, mille otsas saab ratsutada, lükata, tõmmata või muudmoodi paigalt nügida, aitavad neil koordinatsiooni ja motoorikat arendada ning pinna all pulbitsevat piiritut energiat kulutada. Uuringud on näidanud, et lapsed, kes veedavad palju aega õues, on oma mängudes loomingulisemad, vähem agressiivsed ning parema keskendumisvõimega. Looduse, putukate, taimede, seemnete ning kasvamisprotsessiga kursis olemine aitab neil kasvada keskkonnateadlikumaks inimeseks. Järelveetavad autod ja rongid, jooksurattad, mängukärud, lapse käekesse sobivad aiatööriistad nagu rehad, kastekannud, labidad ja muu säärane tasub investeeringut.

3. Proovime korra veel seda brokolit ja joome mahla/limonaadi asemel piima/vett!

Kuna vahel tundub, et lapsed muudavad oma toidueelistusi iga päev mitu korda ja mitte kunagi siis kui vaja, seisneb vanemate jaoks tõeline väljakutse selles, et meelitada laps mõnd uut asja proovima. Isegi kui korra õnnestub meelitada last sööma aedube, brokolit, lillkapsast või rukolat, ajab ta järgmisel korral jälle sama kangekaelselt vastu, seetõttu peitub võti järjepidevuses. Uuringute kohaselt on lausa 15 korda vaja sama asja lapsele serveerida enne, kui ta selle omaks võtab. Ära iialgi sunni last vägisi sööma ning ära mingil juhul karista neid söömatajätmise eest. Tuleta lihtsalt iga kord rahulikult meelde, et süüa tuleb erinevaid asju ning tutvusta ühe või teise toiduaine kasulikke omadusi — teeb suureks ja tugevaks, targaks, kiireks, ilusaks jne.

Kasuks tuleb ka see, kui serveerid toite lõbusalt, moodustad toidutükkidest toredaid nägusid või kujundeid, pakud juurde kastmeid, mille sisse oleks lõbus asju pista. Lisaks on väga oluline vähendada magusate jookide tarbimist ning eelistada vett või toidukorra kõrvale piima, eriti kui päevakorras on jätkupiimasegudest loobumine.

4. Paneme selle pusle koos kokku!

Lapsed lihvivad oma oskusi läbi mängu ning mänguasjad aitavad neil ehitada üles oma mõtlemisoskust ja loogikat — kuidas mingid asjad kokku sobivad ja omavahel reageerivad, kui kergesti painduvad ja purunevad ning mis häält maha kukkudes teevad. Mida vanemad nad saavad, seda suurem jõud ja lärm nende tegevust saadab, mistõttu on tundlikuma kuulmisega vanematel tihtipeale peavalu kerge tulema. Siinkohal aitab koos tegutsemine ning väga lärmakama tegevuse asemel mõne vaiksema soovitamine — olgu selleks siis pusle kokkupanek, värviliste paberite rebimine või plastiliini voolimine.

5. Lähme küsime koos vanaemalt sulle kingiks nukuteatripileteid!

Kui lähenemas on sünnipäevad ning pühad, on jõmpsikate kingitustega üle kuldamine äärmiselt tavaline nähtus. Kuna plastikut on maailmas aga niigi liiga palju, on kogemused tunduvalt meeldejäävamaks kingituseks ja mõistlik oleks koos lapsega jõuda selgusele, milline on tema meelest kõige meeldejäävam elamus?

Seejärel minge koos vanaema, vanaisa, onu või tädi jutule ning avaldage soovi minna koos lõbustusparki, tsirkusesse või nukuteatrisse, botaanikaaeda, loomafarmi, lõbustusparki või mängutuppa. Ja miks mitte võtta kinkija samuti ühes? Tehke kindlasti palju pilte, et pärast oleks, mida meenutada.