Kuula

Vaidluse käigus satume me nii hoogu oma seisukoha kaitsmisega, et tegelikult ei pane tähelegi, mida teine inimene räägib. Raske on astuda sammu tagasi ja vaikida, kuid kuulamine on tülitsemise juures tähtsamgi osa kui oma seisukoha selgeks tegemine. Küsimused nagu “palun selgita täpsemalt” või “ma ei saa aru, palun aita mul mõista” annavad partnerile märku, et sa päriselt osaled vestluses ja oled huvitatud sellest, mis tal öelda on.

Ajastus on oluline

Kindlasti ei ole oluliste teemade jaoks arutamiseks õige aeg siis, kui teil mõlemal on parasjagu kiire, samuti pole väga mõistlik partnerit ootamatult mingi ränga teemaga rünnata, kui ta seda oodatagi ei oska. Parem on anda teada, et sa soovid vestelda ja leppida selleks sobiv aeg kokku.

Tee paus

Kui oled püha viha täis ja tahaksid karjuda ja märatseda, ei ole kõige mõistlikum kohe oma viha teise peale välja valama minna. Lase esimene emotsioon mööda, luba vihal lahtuda ja kui oled rahunenud ning olukorda ratsionaalselt hinnanud, alles siis on õige aeg sel teemal juttu vesta. Vastasel juhul tõmbad lihtsalt veel suurema tüli üles ja ajad nii enda kui kaaslase veel rohkem närvi.

Pane tähele

Suhtluse juures on veel palju teisigi nüansse peale sõnade. Jälgi kaaslase hääletooni, kas ta vaatab sulle silma, kas ta nõjatub sinu suunas või nihkub eemale, kas ta paneb käed ja jalad rinsti või istub /seisab avatud poosis. Neid kõiki momente pead muuseas jälgima ka iseenda puhul!

Kuula tundeid

Kui me tõeliselt ja pühendunult kuulame, suudame luua palju parema sideme ning mõista, mida meile öelda tahetakse. Samuti saame me palju parema ühenduse luua iseendaga ja aru saada oma tunnetest.

Keskendu praegusele

Vimma pidades ja vanu eksimusi meenutades on meie mõtetel ja vaatenurkadel pidevalt justkui vari peal ning me ei suuda pädevalt ja asjalikult näha, mis antud hetkel meie silme ees toimub. Selle asemel, et keskenduda minevikule, vaata parem tulevikku ja püüa leida lahendusi, mis praegust olukorda nüüd ja kohe parandada suudaks.

Näost näkku

Ühtegi tüli ega probleemi ei saa lahendada telefoni või veel hullem - kirja teel. Arusaamatused, möödarääkimised ja asjatud solvumised on vältimatud, kui su ees on ainult tekst ning sa ei näe ega kuule kirjutaja hääletooni ja kehakeelt.

Andesta

Lahendusi ei ole võimalik leida juhul, kui sa ei ole valmis või ei taha andestada. Andestamine on aga võimalik ainult siis, kui sa oled üle saanud soovist teist inimest tema eksimuse eest karistada. Andestamine ei tähenda tingimata unustamist, see tähendab hoopis seda, et oled valmis edasi liikuma ja minna laskma.

Vali lahinguid

Tegelikult ei ole üldse tarvis igasse väiksemasse konflikti süvitsi sisse minna ning ennast igal juhul maksma panna. Mitte midagi ei juhtu siis, kui sa mõne teema puhul lihtsalt õlgu kehitad, käed puhtaks pühid ja minema kõnnid. Sa ei pea võitma kõiki lahinguid, see pole normaalse suhte puhl lihtsalt võimalik. Küsi endalt, kas see teema on tõesti väärt su aega ja energiat.

Lase minna

Mõnikord on lihtsam kokku leppida, et mõne küsimuse puhul jäätegi eriarvamusele. Ka see oskus on oluline.

Reageeri kriitikale adekvaatselt

Kui saad tagasisidet või kriitikat, mis sulle ei meeldi, ei pea sa sellele kohe esimese emotsiooni pealt vastama. Hinga sügavalt sisse, võta väike paus, mõtle hoolega, miks sulle niimoodi öeldi ja alles siis, kui oled rahunenud ja suudad asja objektiivselt hinnata, ütle või kirjuta vastus.

Austa

Ükskõik, kui halb või negatiivne konfliktisituatsioon ka poleks, pead sa alati jääma teise osapoole suhtes lugupidavaks ja viisakaks. Ka siis, kui tema arvamus on sinu omast täiesti erinev ja sa ei ole sellega absoluutselt nõus. See on tema arvamus ja tal on selleks täielik õigus. Tema vaatenurka halvustades annad sa märku, et tema mõtted ja tunded pole sulle olulised.

Allikas: Power of positivity