Foto: Shutterstock
Arvatavasti on Eestis viimasel ajal tõusnud toiduainete kohaletoimetamine, seda lubab arvata koroonaviirusega kodusel režiimiimil olevate inimeste arv. Teadupärast on Eestis koroonaviirus tuvastatud 10 inimesel ja reedel anti teada, et tulenevalt Tallinna Kristiine Gümnaasiumi õpilasel tuvastatud COVID-19 nakkusest, katkestas kool vähemalt kaheks nädalaks õppetöö koolimajas.

Terviseamet soovitab kriisipiirkonnast reisilt tulnutel kaks nädalat kodus olla ja kui antud soovitusest peetakse kinni, siis kodusel režiimil on lisaks nakatunutele nende lähikontaktsed, millest tulenevalt tõuseb toiduainete koju kohaletoimetamine.

Oma Maitse uuris toiduainete kohaletoimetamisega tegelevatelt ettevõtetelt, milliseid ettevaatusabinõusid seoses viiruspuhanguga rakendatakse?

Coop-i kommunikatsioonijuht Martin Miido:

„Oleme võtnud kasutusele esmased ettevaatusabinõud nii töötajate kui ka klientide kaitseks, paigaldades täiendavad desinfitseerimisvahendeid ning suurendanud üldkasutatavate pindade puhastussagedust. Kauba üleandmine toimub tavapärasel viisil. Kui kulleril on toiduainete kohaletoimetamisel olnud kontakt haige inimesega, siis oleme palunud tal puhkepäeva võtta ja sellest lähtuvalt töögraafiku ümber korraldanud.”

„Olulist ostukäitumise muutust üle grupi tegelikult toimunud ei ole. Erinevate kaubagruppide lõikes toimub kõikumisi pidevalt ning hetkel on vähesel määral näha konservide, purgisuppide ja kuivainete müügi kasvu, seda ka e-poes, mis on just selliste kaupade ostuks väga mugav viis. Kuna kaubagruppide lõikes on müügimahtude muutus sõltuvalt hooajast, ilmast jm sündmustest tulenevalt tavapärane, siis tellimuste arvu muutus on olnud meie jaoks tavapärase kõikumise piires.”

Selveri kommuniaktsioonijuht Rivo Veski:

„Oleme oma kulleritega vestelnud ja rõhutanud: piisav puhkus, kvaliteetne toit ja värskes õhus liikumine hoiavad immuunsüsteemi tugevana, ent selle juurde käib ka üldine igapäevahügieen. Nagu kõikide viiruste puhul on ka praegu ennetavaks abinõuks hoiduda lähikontaktist silmnähtavalt haigestunud inimestega.”

„E-Selveri kulleritel on kohustus pesta käsi pärast igat veoringi ning kasutada desinfitseerimisvahendeid, mis on selleks puhuks kaubikusse paigaldatud. Kulleritele on antud soovitus vältida võimalusel suuremaid üritusi, distantseerida silmnähtavalt haigustunnustega (köhivatest, aevastavatest) inimestest.”

Prisma kommunikatsioonijuht Ivo Rull:

"ePrismale kullerteenust pakkuva firma töötajaid on täiendavalt instrueeritud hügieenireeglite järgimise teemal ning neile on jagatud puhastus- ja desinfitseerimisvahendeid."

Ivo Rull tõi välja, et ePrisma juhataja Helga Kumeli andmeil on viimasel paaril nädalal ePrismas märkimisväärselt kasvanud esmaste hügieenitarvete ja desinfitseerimisvahendite müük. Hetkel tegeletakse nõutavamate toodete juurde tellimisega, kuna ootamatu nõudluse kasv on laovarud ammendanud."

Prisma Peremarketi sortimendidirektor Kaimo Niitaru andmeil tõusis möödunud nädalal võrreldes ülemöödunud nädalaga Prisma poodides märkimisväärselt müük järgmistes tootekategooriates:

· kastmed;

· jahud ja tärklised;

· konservid;

· helbed ja tangud;

· makaronid, riis, kartulipuder;

· toiduvalikud;

· magusained;

· tervisetooted.

Telli Toit tegevjuht Priit Pärli:

"Täidame kõiki Veterinaar- ja Toiduameti poolt etteantud nõudeid, kõiki meie sõidukijuhte on teavitatud.Tellimuste arv on kasvanud, kuid usume, et see pole seotud koroonaviiruse levikuga."

"Kes on varem meilt toitu tellinud see teab, et meie teenindusstandardi järgi avab kuller termokasti kliendi nähes ning klient võtab toidu(pakendi) oma käega. Kuna meil on kõikide toitlustajate juures olemas tühjad termokastid, siis ei pea kliendi toit ka kullerit ootama letil, vaid see paigutatakse toitlustusasutuse klienditeenindaja poolt kohe peale valmimist termokasti."

Loo valmimise käigus võtsime kommentaaride saamiseks ühendust ka Bolti ja Barboraga.