Kapev Spa
Selged sihid ja numbritega mõõdetavad eesmärgid on trennisaali poole samme seades olulised, kuid seda peab toetama üldine positiivne ning emotsionaalne häälestatus, mis aitab endale sisendada: „Mulle meeldib trenni teha!” Nii saab olla kindel, et motivatsioon lühiajaliste tagasilöökide, näiteks haigestumise ja operatsioonist taastumise tõttu enam naljalt kõikuma ei löö.

Detsembri alguses Kalev Spa korraldatud projektiga alustanud teleprodutsent Anneli Lahe ja laulja Alen Veziko on jõudnud üsna kiiresti tasemele, mille tähtsust sageli alahinnatakse või ülekäe saavutatavaks peetakse, kuid mis praktikas teinekord just suureks komistuskiviks kujuneb – neil on tekkinud trennis käimise harjumus kui selline. Harjumus, mis ammutab inspiratsiooni füüsilise aktiivsuse ja treenimise protsessist, mitte ei keskendu pelgalt numbrilisele poolele. See aitab üle elada ka endast mitteolenevaid tagasilööke ja võib samas tekitada suuremat indu nende spetsiifiliste harjutuste suhtes, mida ennist ebamugavaks peeti. Just õige mõttelaadi ja harjumuse kujundamise kaudu saab ka pärast ajakirjanduslikku rambivalgust kõik sama produktiivses rütmis jätkuda ja rõõm soovitud kehakaalu languse üle pikalt kesta.

Piisavalt aktiivsed ka ilma treenerite utsitamiseta

Rahulolu oma treenitavate tegevuse üle väljendavad nii Anneli treener Triin Parro kui ka Aleni treener Peeter Karask. „Anneli on ise piisavalt aktiivne, mul puudub igasugune vajadus teda utsitada ja talle lisamotivatsiooni otsida,” ütleb Triin. Peetri sõnul järgib Alen kõiki soovitusi väga tõsiselt ega ürita lihtsama vastupanu teed minnes esmapilgul ebamugavaid asju ignoreerida. „Pigem on tema puhul tunda, et ta tahaks veelgi rohkem treenida, seega vahel pean teda isegi veidi tagasi hoidma. Ma tean, et ta käib väga regulaarselt trennis ja isegi tööperioodil ei jää sisse pikki pause. Kaks nädalat tagasi tegime uue kehaanalüüsi, mis samuti näitas, et trenn kulgeb õiges suunas ja keha rasvaprotsent on vähenenud.” Alen kostab seepeale vahele, et enda arvates võtab ta asja siiski üldiselt tasakaalukalt ning trennijärgne füüsiline kurnatus on talle midagi loomulikku ja positiivset.

Mis aga kahe osalise viimase kuu tegevuste vahele suure erinevuse sisse lõi, oli nii Anneli kui ka tema treeneri tervislik seisund. „Hoolimata üha kasvavast isiklikust motivatsioonist olin kahjuks sunnitud trennis kolmenädalase pausi tegema. Gripp kahjuks ei hüüa tulles ja samuti nõudis operatsioonist taastumine oma osa.” Paar nädalat varem oli aga Triin õnnetu lumelauasõidu kukkumise tagajärjel oma käe küünarliigesest välja kukkunud. Peaaegu samal ajal terviseprobleemide otsa sattumise pärast tõdetakse ka ausalt ajutise hingetõmbeaja tekkimist, mis aga suures pildis ree pealt kindlasti maha ei löönud, sest paar kuud süsteemselt vaheldusrikast tegevust ja plaanide koostamist on ju seljataga ning oma mõjuva jälje jätnud. Veebruari kolmandal nädalal on Anneli kohustuslik taastumisperiood läbi ja selle aja jooksul kasvanud ootusärevuse tõttu ta pärast pausi endale Aleniga koos treenides allahindlust ei teinud. Samuti tõdeb ta positiivselt, et varem valusid põhjustanud olukord õlaga on paremaks läinud ja vastupidavus kasvanud.

Ringtreening – intensiivne pingutus kogu kehale

Veebruari kolmas nädal toob mõlemad asjaosalised ühiselt trennisaali ringiratast erinevaid üldise vastupidavuse tõstmiseks mõeldud jõuharjutusi sooritama. Ringtreeningu jaoks määrab konkreetsed harjutused iga treener ise, kuid selle laiem mõte on piiratud aja ehk tavaliselt 30–60 sekundi jooksul ühe harjutuse sooritamisest teisele liikuda. Kõikide etteantud harjutuste järjestikust ühekordset läbimist nimetatakse ringiks, mida Annelil ja Alenil tuli läbida kolm korda. Pärast iga 45-sekundilist harjutust ootas neid 30-sekundiline puhkepaus. Esmapilgul võib 45 sekundit ju lühike aeg tunduda, kuid harjutuste iseloomu ja nendele järgnevat üürikest pausi silmas pidades veendusid asjaosalised õige pea, et võtab ikka läbi küll. Mõlemale osalejale algab asi plankseisuga ehk küünartoenglamanguga, kuid päris kõik siiski samas taktis ei kulge. Näiteks samal ajal, kui Alen hoogsalt poksis, keskendus Anneli hoopis TRX-rihmade abil jalatõstetega kükkide tegemisele.

Tegelikult ei olnud kolm plankseisu sooritust Aleni jaoks samasugused, sest kolmandal korral „provotseeris” treener Peeter teda selja peale asetatud lisaraskusega, mille ees mees kartma ei löönud.

Ringtreeningus osaleb tavaliselt kuni tosin inimest, kuid Peetri sõnul kaasneb väiksema osalejate arvuga võimalus veelgi paremini ja detailsemalt iga treenija juhendamisele keskenduda. Nii tulevadki treener Triinu valvsa pilgu all Anneli kätekõverdused välja peaaegu veatud ja Aleni käärkükkidega jääb Peeter väga rahule. Ringtreeningu tihe tempo niisama lobisemiseks aega ei jäta ja 50-minutilisest trennist piisab, et mõlemad treenijad korralikult ära väsitada.

Rahulolutunne voolava higi saatel

Vahetult pärast viimase harjutuse lõpetamist on Aleni kurnatud, ent rahulolev hoiak selgelt märgatav. „Soovitan kõigile ennast sellisel viisil proovile panna, olgugi et raske pingutus viskas pulsi mõneks ajaks ka 160 peale. Palliga etteaste oli esimest korda proovides kõige ebameeldivam, aga täna oli seda jälle väga mõnus teha. See näitab, et keha on sellega kohanenud.” Aleni sõnul on korrapärane treening suurendanud tema produktiivsust tööl ja loonud jõusaalist eemal olleski arusaama, et mitmekilomeetrine jalutuskäik on midagi täiesti normaalset. Kuna Peetri sõnul on Aleni tulemused ja trennirütm väga heal tasemel, läheb edaspidi mitmekesisuse säilitamiseks vaja vaid peenhäälestamist, mitte aga suuri muutusi. Sellest ja ka ringtreeningujärgsest rahulolust tulenevalt kõlab ka igati loomulikult, et sarnaselt eelmise kuu ujumistrennile ei plaani Alen oma esimest ringtreeningut enda jaoks viimaseks jätta.

Mis edasi? Kalev Spa pakutav võimaluste palett asjaosalisi juba tegevuseta ei jäta ja kujunenud trenniharjumuse tõttu leitakse põhjust liigutamiseks mujalgi. Järgneval kahel kuul jätkub trennihuntidel nii koostöö treeneritega kui ka isiklik avastamisrõõm, et maikuine kokkuvõtete tegemise aeg oleks midagi, mida huviga oodata.

kalevspa.ee