Siim Kinnas
Laupäeval peetakse Tartu Ülikooli spordihoones Eesti meistrivõistlused kulturismis ja fitnessis. Psühholoogiaharidusega eelmise aasta meister Esta Pilt paneb treenijatele südamele, et protsessi käigus on väga oluline kuulata oma keha ja vaimu.

Alustasite sportimist kergejõustikuga, siis tuli jooks. Kuidas jõudsite fitnessi juurde?

Väga juhuslikult. Ei teadnud sellest alast midagi. Hakkasin enne rühmatrennides käima ₋ aeroobika, tantsutrennid, mille kõrvalt tutvusin natuke jõusaaliga. Siis sattusin koos õega kulturistide laagrisse ja sealt soovitati võistlema tulla. Suur roll ongi rühma- ja jõusaali treeneritel, kes võiksid rohkem soovitada naistel fitnessi võistlusteks valmistuma hakata. Paljud naised ise ei julge seda otsust vastu võtta ja vajavad taganttõukamist.

Millised on teie saavutused sel alal ja millised on eesmärgid?

Tasapisi olen arenenud ja võistelnud erinevates kategooriates. Alustasin naiste kulturismiga, kuna teisi kategooriaid naistele siis ei olnud. Vahepeal tuli uue alana athletic fitness, milles sain hõbemedalid nii maailma- kui ka Euroopa meistrivõistlustel. Paraku see kategooria kadus. Siis tuli bodyfitness, kus lõpuks tulid masters bodyfitness kategoorias ka kõige paremad tulemused. 2018. aastal õnnestus tulla nii Euroopa- kui maailmameistriks.

Eesmärgiks on teha seda ala nii kaua kui meeldib ja tõestada endale, et saab ka minu vanuses veel imeväikeste sammudega oma lihaseid kvaliteetsemaks treenida.

Olete ülikoolis õppinud psühholoogiat – kuidas on see teid aidanud sportimise juures?

Tunnen, et oskan end hästi analüüsida ja motiveerida. Kindlasti on psühholoogiahuvi aidanud kaasa eneseregulatsiooni ja enesetunnetuse osas. Kuulan oma keha ja oma meelt, arvestan oma isiksusetüübiga treeningute ja toitumise osas. Mulle ei sobi jäigad reeglid ja põhimõtted. Selle tõttu ei kasuta ma rangete numbritega toitumis- ja treeningkavasid. Mulle meeldib neile loominguliselt läheneda ja erinevaid asju varieerida. Siis ei tüdine ja saab sportida rõõmuga.

Mis muutus, kui tulite bodyfitnessis maailmameistriks, mis sellise tiitliga kaasneb?

Pigem oli see preemia mulle endale tehtud töö ja nähtud vaeva eest. Kindlasti andis enesekindlust, mida mul muidu napib. Kaasneb Eesti Olümpiakomitee tunnustus tiitlivõistluste medalivõitjate üritusel. Ja ega muud mitteolümpia alal ja täiskasvanud sportijana ei kaasnegi.

Mitu trenni nädalas kuulub praegu teie trennikavva?

Treenin kuus korda nädalas - viis jõutrenni ja üks pikem aeroobne ja võimlemistrenn. Ühel päeval nädalas katsun puhata. Lisaks käin igapäevaselt päris palju jalgsi. See on ka vaimses mõttes väga kosutav.

Milliseid toitumissoovitusi järgite ja kui palju peate juurde võtma toidulisandeid, et keha taastuks?

Toidud on lihtsad. Ma ei jäta midagi täiesti välja, ka mitte suhkrut ega jahu. Samuti söön rasvasemat liha aeg-ajalt ja magusat. Lihtsalt tarbin neid väikses koguses ja enne võistlusi loobun. Olen seda meelt, et mittevõistlev treenija ei peaks ammugi äärmuslikke dieete pidama.
Toidulisandite osas olen suur fänn ja tarbin lisandeid päris palju ja erinevaid. Meeldib kõik enda peal järgi proovida, mis sobib, mis mitte. Vitamiinid, mineraalid, proteiinitooted, liigestepreparaadid, seedeensüümid, taimepulbrid ja igasugused jõudu ning energiat lisavad tooted. Enne võistlusi ka rasvapõletaja.
Kindlasti proovin ära alati oma toetajate – Meravita ja Bodyvisioni uuemad tooted.

Kui oluliseks peate, et naisatleet või üldse tippsportlane figureeriks ka sotsiaalmeedias?

Ikka võiks figureerida ja eeskujuks olla oma tervisliku elustiili, sporditoodete tutvustustega ja oma alale täieliku pühendumise kehastusena. Muidugi ei jõua võidu joosta suunamudijate ja fännide kogujatega. Selleks pole tõsisel sportlasel kindlasti aega.

Millised kontod teil endal on, kui tihti seal sõna võtate, mis on olnud populaarseimad postitused?

Kontod on Facebookis ja Instagrammis, Facebookis ka sportlase konto eraldi. Sisuturundust, pikki jutte ega oma mõtteid ei ole ma seal avaldanud. Rohkem ikka pildid. Praegu ka 2. novembril Tartus toimuvate Eesti Meistrivõistluste reklaamid ja plakatid. Populaarseim on kindlasti olnud maailmameistrivõistluste autasustamise video koos Eesti hümniga.

Palun andke soovitusi neile, kes alles alustavad kulturismi ja fitnessiga.

Treenige järjekindlalt paar-kolm aastat jõusaalis. Kui treeningharjumus sees ja oskus pingutada olemas, siis kindlasti võtke plaani ka võistlemine. Kategooriaid nüüd on, mille vahel valida. See annab treeningutele uue suuna ja paneb veel rohkem pingutama. Ärge harrastage äärmusi ei treeningute ega toitumise osas, et kiiremini tulemusi saavutada. Pigem viib sellel alal järjekindlus sihile. Kiirelt ei tule midagi. Muutke fitness oma elustiiliks ja tehke endale põhitõed selgeks, ärge lootke vaid kellegi teise tehtud treening- ja toitumiskavale. Mõelge ka ise kaasa ja võtke põhivastutus endale. Koolitage ja harige ennast. Te saate osta kava, aga ei saa osta sellest kavast kinnipidamist. Töö tuleb endal ära teha. Ja iseennast saate kõige paremini tunda vaid te ise.
Tehke seda, mis tundub õige ja nautige protsessi!