.
Sügis ja talv ei tähenda sugugi tossude nurkaviskamist. Vastupidi — see on parim aeg, et põgusalt puhata ning seejärel valmistuda uueks hooajaks ja treenida parema jooksuvormi nimel.

Spordiklubi Sparta jooksu­treeneri Ahto Tatteri sõnul on sügistalvisel jooksuhooajal põhiline tegur ilm — päevad on lühemad, temperatuur on külmem ja sageli sajab. “Kui suvel kutsub soe ilm õue, siis sügisel-talvel on raske sundida end välja jooksma minema. Selleks on hea püstitada (vahe)eesmärgid, mis aitavad ennast kokku võtta.”

Sügistalvist hooaega tasub alustada puhkusest. Jooks on aasta­ringne ala, aga enamasti treenitakse ja võisteldakse igal nädalal aprillist oktoobrini. “Mida intensiivsem ja väsitavam on olnud suvine treeningu- ja võistlushooaeg, seda enam tuleks tähelepanu pöörata puhkusele. Sügiskuudel võib julgelt jooksmises 2–3nädalase pausi teha. Keha vajab puhkust ja restarti.”

Sügisel ja talvel võiksid jooksutreeningud olla rahulikumad ja valdavalt aeroobses tsoonis. Sel perioodil treenitakse uueks hooajaks baasvastupidavust, mistõttu on jooksu­trennidega kasulik alustada just sügisel. “Baasvastupidavuse treeningu­test sõltub hea vorm ja edu järgmise aasta jooksuvõistlustel. See on nagu maja ehitus — kui vundament on nõrk, ei saa ka korralikku hoonet ehitada.”

Kuidas aga alustada enese jooksuvormi ajamisega ning millised on külma hooaja eripärad treeningute planeerimisel?