Foto: Pixabay
Muffin kohvi kõrvale või vorstivõileib kõhutäiteks on lihtsad võtta ja on esmapilgul täiesti ohutud, eks? Kuid suhkur, kahjulikud rasvad, alkohol ja isegi kohv lõhuvad olulisi valke, viivad kehast vajalikku vedelikku ning esimesena saab pihta meie nahk. Alljärgnevad toiduained ja toidud on just need, mis mõjuvad nahale ja ilule regulaarselt tarvitamisel nii, et oled varsti krimpsus ja paistad vanem, kui tegelikult oled.

1. Suhkur vastutab kaalutõusu ja kortsude tekkimise eest, nii et su nahk tõmbub krimpsu ja üleüldine tervis kannatab. Liigne suhkrutarbimine põhjustab glükatsiooni ehk suhkrustumist, mis kahjustab valke oranismis, lagundades kollageeni ja elastiini, naha peamisi toetusained. Valgud hoolitsevad aga selle eest, et nahk oleks piisavalt pingul ega tekiks kortse.

2. Transrasvad häirivad organismi verevarustust, tõstavad halva ehk LDL-kolesterooli taset veres ja mõjuvad halvasti südame-veresoonkonnale. Transrasvu leidub mitmetes toitudes — rämpstoidus, frititud toidus, küpsetistes, kreekerites, margariinis, kartulikrõpsudes, šokolaadis, jäätises jne. Kui verevarustus organismis on häiritud, siis kannatab ka nahk.

3. Alkohol mürgitab organismi. Kui võtad klaasi veini paar korda nädalas, siis jõuab maks alkoholi tarbimisest tekkinud mürgid kehast väljutada, aga kui jood pidevalt, siis raugeb maksa jõud kiiresti. Organismi jäävad mürgid hakkavad kahjustama nahka, naha elastsus kaob, tekib paistetus, punetus, akne ning muud nahaprobleemid.

4. Liiga vähe kasulikke rasvu. Kasulikud rasvad turgutavad tervist ja hoiavad meid reipa ja nooruslikuna. Nad vähendavad naha põletikulisi protsesse, turgutavad juuste kasvu, aitavad kaasa rakkude taastumisele jne. Seega tuleks regulaarselt süüa kala, avokaadot, pähkleid ja seemneid, eriti chia-seemneid ja mandleid, idandeid jne.

5. Soola liigne tarbimine ei lase vedelikul organismist väljuda ja sinu väljanägemine muutub “ümmarguseks”. Ülemäärast soola leidub mitmetes juustudes, krõpsudes, kreekerites, pitsas. Soolaliig aga lagundab rakke ja viib lõpuks organismi vedelikupuuduseni, mis tekitab kortse.

6. Töödeldud liha viib samuti vedelikupuuduseni. Mitmed vorstid, peekonid, pihvid jms sisaldavad liiga palju soola ja säilitusaineid. Nende söömine tekitab kehas põletikku ning vähendab organismi C-vitamiini taset. C-vitamiin on aga olulisi komponente kollageeni moodustumisel. Töödeldud liha asemel eelista kana või kalkunit, või kui see tundub liiga raske, siis lihtsalt vähenda töödeldud liha söömist ja asenda see salatite ja köögiviljadega.

7. Liiga tumedaks grillitud liha ei ole hea süüa. Söestunud osad sisaldavad põletikulisi protsesse soodustavaid ühendeid, mis takistavad kollageeni moodustumist. Nahk muutub vanaks ja väsinuks. Kui oled siiski grillisõber, siis eemalda enne liha söömist selle peale tekkinud söestunud osa.

8. Friikartulid viivad kehast välja vajalikud mineraalid. Kuumas õlis frititud toidu söömine annab voli vabadele radikaalidele ning kahjustab naharakkusid. Frittimise asemel parem keeda kartuleid.

9. Kohv ja teised kofeiini sisaldavad joogid kuivatavad nahka. Kofeiin on diureetikum, mille abil väljub organismist rohkem vedelikku, kui vaja, ning keha jääb vedelikupuudusesse, mis kahjustab nahka. Kuid sellele on lahendus — joo kohvi kõrvale ka vett, ja ära unusta nahka niisutamast.

10. Vürtsikad toidud põhjustavad naha punetust ja paistetust. Teravad toidud ahendavad veresooni, nahk hakkab punetama ning kaotad oma noorusliku sära. Aeg-ajalt vürtsikaid roogasid süüa ei ole probleem, lihtsalt ära söö neid kogu aeg.

Allikas: brightside.me