Foto: Shutterstock
Kas toitained võivad üksteise imendumist takistada? Kui see nii oleks, siis me ei saaks üldse süüa ja peaksime päeva jooksul võtma ükshaaval purgist vitamiine, mineraalaineid, aminohappeid, glükoosi, rasvhappeid jms.

Pole olemas ühtegi toidu­ainet, milles ei oleks rikkalikult eri toitaineid. Näiteks tomat sisaldab 100 g kohta suhkruid 3,4 g, tärklist 0,1 g, rasvu 0,3 g, valke 0,6 g, mineraalaineid (naatrium, kaalium, kaltsium, magneesium, fosfor, raud, tsink, vask, mangaan, jood, seleen, kroom, nikkel, kindlasti ka teised, mida Eesti riiklikus toitumisprogrammis välja ei tooda). Samamoodi on tomatis esindatud peaaegu kõik vitamiinid (A-, E-, K-vitamiin, B-rühma vitamiinid, biotiin, folaadid, C-vitamiin). Tomat, nagu teisedki aedviljad, ei sisalda D- ja B12-vitamiini ega kolesterooli. Aga nagu näha, on suuremal või vähemal määral esindatud kõik toitained, isegi valgud, rasvad, suhkur ja tärklis.

Peale eelnimetatud toitainete on taimedes veel rikkalikult fütotoitaineid, mida koostises sageli ei loetleta. Neid tuntakse tuhandeid.

Selle näitega soovin kohe alguses purustada müüdi, et eri toiduaineid ei sobi koos tarbida...