Kõik keharakud, sh immuunrakud, vajavad funktsioneerimiseks toitaineid, sest immuunsüsteem töötab kogu aeg täisvõimsusel. Suurim immuunsuse nõrgestaja on alatoitumine. Ala­toitumine ei teki vaid väikesest kaloraažist, levinum põhjus on vajalike toitainete puudus. Kõik vist tunnevad mõistet “tühjad kalorid” – me võime küll süüa ja kaloreid saada, aga kas see toit ka rakkude funktsioneerimiseks toitaineid annab? Kehas toimub igal hetkel tohutult reaktsioone, mis vajavad toitaineid, sh ­immuunreaktsioonid: võõrrakke on tarvis hävitada, selle hävitustöö tagajärgi koristada jne. Immuunsüsteemi funktsioneerimiseks on eriti olulised A-, B6-, E-vitamiin ja folaat ning mineraal­ainetest tsink, vask, raud ja seleen.

Immuunsüsteemile on kahjulik ka ületoitumine. Selleks, et keha suudaks haigustekitajatele vastu seista, on vaja järgida rangelt tasakaalustatud toitumise põhimõtteid ja tervislikku eluviisi. Väldi kontakti kõikide kehavõõraste ühenditega, sh hoidudes sigarettidest ja alkoholist, hoidu kehale mittevajalikest lisaainetest ja saasteainetest ning jälgi, et toit annaks piisavalt toitaineid.