Foto: Pixabay
Kui sul on mõttes langetada kaalu ja tahad teha seda spetsiaalse kava järgi, mille eest pead maksma, siis on eelnevalt korraks vaja mõelda, kas su rahapaigutus on mõistlik ehk siis sa peaksid tegema kindlaks, kas konkreetne pakutav kaalulangetamise kava on ka usaldusväärne. Mille põhjal hinnata ükskõik millise kava usaldusväärsust?

Kõigepealt vaata, kas konkreetne kaalujälgimisprogramm peab tähtsaks üleüldist tervist. Jah, kilode kaotamine on oluline, kuid sellest tähtsam on suhtumine tervisesse ja tervislike harjumuste kujundamisse. Kas nad räägivad piisavast ööunest, kas nad keskenduvad sellele, kuidas ja millega stressi ohjata. Need on olulised märksõnad, sest kui sa magad öösel piisavalt ja suudad stressi manageerida, siis on ka kaalu langetamine lihtsam.

Vali omale kaalujälgimiseks programm, mis keskendub tasakaalustatud toitumisele ega jäta välja terveid toitainete rühmi. Suhtu skeptiliselt igasugustesse dieedikavadesse, mille tutvustuses või pealkirjas on sõnad “vaba” või “vaene”, sest see võib sinu jaoks lõppeda sellega, et sul tekib ajapikku oluliste makrotoitainete puudus ja see mõjub tervisele halvasti.

Püsivama tulemuse saad, kui liigud ühtlases aeglases tempos — 0,5-1 kg nädalas. Kui kaaluprogramm lubab sulle imetulemusi, nagu kahe nädalaga 10 kilo või midagi sarnast, siis võid kindel olla, et ainus asi, millest sa pikemas perspektiivis ilma jääd, on kaaluprogrammi ostmiseks kulutatud raha.

Kui kaalulangetusprogramm ei räägi üldse füüsilisest liikumisest, siis on see ohumärk. Kaalu langetamine ja trenn käivad käsikäes ning hea programm võtab arvesse seda, et sa hakkad ennast liigutama, mõni hea programm lausa annab sulle väikese treeningkavagi ette. Asja mõte ongi ju see, et selle programmiga liigud sa aste kõrgemale ja hakkad elama tervislikumalt: sööd tasakaalustatult ja mõõdetult ning liigud ka samas.

Vaata ka seda, kes on programmi loojad või juhendajad. Kas nende kohta on võimalik sinu meelest öelda, et nad toitumiseksperdid ja teavad, mida räägivad? Kui sul ei õnnestu nende kohta midagi teada saada, siis jäta see programm parem ostmata. Kui ainsad “eksperdid” on sulle tuntud kuulsused ja muud midagi, siis seegi on ohumärk.

Loe programm läbi ja mõtle, kas sa saaksid sellega hakkama. Seegi on üks hea indikaator — sest kui programm nõuab üle oma varju hüppamist, siis see ongi nii. Inimene saab hakkama millegagi, mille suhtes ta tunneb entusiasmi. Kui programm paistab sinu jaoks nagu Viiburi sõjakool, siis pole tarvis sellele raha kulutada.

Ja lõpetuseks — vali omale selline programm, mis räägib kaalu langetamise kõrval ka soovitud numbri säilitamisest. See näitab, et programmi kokkupanijad on mõelnud kaugemale kui kaks nädalat ning on toeks sulle ka pikema aja vältel.

Nagu iga asja valikul, tasuks ka kaalulangetamisprogrammide valikul lähtuda põhimõttest, et kui asi paistab liiga ilus, et olla tõsi, siis see ongi nii. Säilita kaine meel.

Allikas: livestrong.com