Iseseisvalt rattaga treenimist alustades on kõigepealt vaja seada eesmärk. „Kes tahab lihtsalt tervise hoidmiseks sõita, kes võistlustel osaleda, mõni tahab kehakaaluga midagi ette võta,” loetleb Nõmme Rattaklubi rattakooli treener Kalev Nõmm.

Selleks, et end liikuva ja tervena hoida, piisab, kui nädalas paar-kolm korda tund-poolteist rattasõitu harrastada. Kaalulangetamiseks on rattasõit samuti hea. „Pikaaegne aeroobne tegevus nn rohelises pulsitsoonis põletab rasva – olgu see siis rattasõit, sörkimine, kiire jalutuskäik või suusatamine,” kinnitab Nõmm. „Kuid rasvapõletus hakkab tööle pärast esimest trennitundi, mitte kohe.” Roheline pulsitsoon on igal inimesel individuaalne.

„Viimastel aastatel olen märganud sedagi, et mõni täiskasvanud mees, kes on vaid nooruspõlves treeninud või pole varem üldse sporti teinud, tahab kohe hirmsasti vormi üles töötada – paneb meeletud mahud ja kiirused peale. Niimoodi võib aga hoopis südamele põntsu panna,” hoiatab treener. „Kestussport tahab aastaid põhja ladumist. See, et saad mõne nädala või kuuga kestussportlaseks, on välistatud.”

Loe edasi, et teada saada:

- Kuidas südant hoida?

- Milline varustus hankida?

- Mida enne rattasõitu süüa?

- Kuidas targalt treenida?

...