illustratsioon shutterstock
Isegi kui arst on juba määranud vererõhku alandavad ravimid, tasub meeles pidada, et see pole mitte lõpp, vaid hoopis algus — elukestvate muutuste algus.

1. Maga piisavalt. Pidev magamatus kurnab organismi, kergitab vererõhku ja isegi kehakaalu.

Illustratsioonid Shutterstock

2. Õpi lõõgastumistehnikaid. Rahulik ja rütmiline hingamine on stressi maandamise tõhusaim vahend. Sügava hingamisega kaasnevad venitusharjutused leevendavad lihaspingeid, mis on omakorda abiks vererõhu langetamisel. Parim praktika selleks on jooga.

.

3. Loo oma suhtlusvõrgustik. Hellita oma sõpru, aga loo ka uusi suhtlusringe – mine laulukoori, käi tantsutrennis või keraamikatunnis.

4. Õpi aega juhtima. Mida osavamalt oskad korraldada isiklikke, perekondlikke ja ametialaseid tegemisi, seda väiksem on sinu stressitase.

.

5. Lepi ära. Ära jäta tülisid vinduma, püüa need lahendada võimalikult kiiresti ja diplomaatiliselt. Kasuta läbirääkimisoskusi nii koduste kui ka töiste olukordade lahendamisel.

.

6. Hellita ennast. Puhkehetked ja nädalavahetused ei ole võistlemiseks, kui palju töid keegi tehtud saab. Võta aega laisklemiseks, lugemiseks, massaažiks ja miks mitte ka väikeseks uinakuks.

.

7. Ava end ja küsi abi. Kui tunned, et pinge hakkab rõhuma, siis räägi pereliikmetele oma tunnetest. Ära pelga ka psühholoogilt või sõpradelt abi küsida, et hingelisest tupikust välja pääseda.