Foto: Pixabay
Nii naljakalt kui see ka ei kõla, on kõigist tähemärkidest kõige raskem kaalu langetada just Kaaludel. Seevastu Skorpion võtab soovi korral kaalust alla lausa mängeldes. Loe siit, mida sa ühe või teise tähemärgi esindajana silmas peaksid pidama.

Jäär: vaja on vaheldust


21. märts — 20. aprill
Kaalulangetus tähendab Jäärale võitlust, mis tuleb võita. Iga alla võetud kilogramm innustab sind järgmisest kilost lahti saama. Samal ajal võib su temperament sulle ka takistuseks kujuneda. Kui kaal millegipärast ei lange, loobud sa kogu ettevõtmisest kiiresti. Halvimal juhul tähendab see, et sa muudkui alustad ja lõpetad uute imedieetide pidamise ning su kaal kõigub üles-alla.
Oled rahutu vaim ning vajad spontaansust ja vaheldust. Lahja kodujuustu ja aurutatud brokoli söömine muutub sulle kiiresti tüütuks, nii et mõtle juba ette, milliste maitsvate ja kergete roogadega sa endale vaheldust pakud.
Jäärale sobib: katkendlik paastumine ehk 5 : 2 dieet, mille puhul tuleks kahel (mitte järjestikusel) päeval nädalas piirata söömist 500 kilokaloriga. Ülejäänud viiel päeval aga võid süüa nagu tavaliselt.
Soovitused Jäärale: tarbi rohkesti valku ja väldi üle mõistuse suuri süsivesikukoguseid (ehk ära söö pastast isu täis). Katseta India, Tai jt maade eksootilisi roogi, kus saad kombineerida värvikaid köögivilju ja tuliseid maitseaineid.

Sõnn: elustiili püsiv muutus


21. aprill — 20. mai
Sõnn on teada-tuntud nautija, kes pole lihtsalt võimeline tühja kõhtu kannatama ega viletsat toitu sööma. See tähendab, et ülekilod kipuvad kergesti kogunema. Seepärast on eriti oluline, et leiaksid viisi, kuidas süüa tervislikult, samal ajal maitseelamusi nautides.
Kui oled otsustanud, et pead kaalus alla võtma, suhtu sellesse kui elustiili muutusesse. Dieedid ei ole sinu teema! Õnneks oled piisavalt järjekindel ja pead tervist oluliseks, nii et kui oled otsuse teinud, suudad kindlasti õigel rajal püsida.
Sõnnile sobib: püsiv elustiili muutus, mille puhul kaal langeb pikkamööda, maksimaalselt üks kilogramm kuus. Kuna su ainevahetus on aeglane, vajad kiudainerohkeid köögivilju ja täisteratooteid.
Soovitused Sõnnile: tee oma elus pisikesi tervislikke muudatusi. Näiteks eelista muudele maiustustele tumedat šokolaadi. Juustu- ja puuviljavaagnalt võta üksainus tükike juustu ning seejärel näksi puuvilju. Väldi liigset suhkrut!

Kaksikud: võti peitub liikumises


21. mai — 21. juuni
Kaksikud tahavad alati teha vähemalt kaht asja korraga. Kui oled sündinud Kaksikute tähemärgis, pead kindlasti ühendama tervisliku toiduvaliku ja sobiva treeninguplaani. Õnneks oled loomu poolest aktiivne ja armastad liikuda, nii et kulutad kaloreid kergesti.
Sinu suurim probleem on järjekindluse puudumine. Sa küll katsetad innukalt uusi dieete, aga loobud neist kergel käel. Teine probleem on see, et kipud sööma kiiresti, n-ö jooksu pealt, mis paraku tähendab pahatihti burgereid, hot doge ja muud sellist.
Kaksikutele sobib: rohke liikumine. Kuigi ainult liikumisega kaalu ei langeta, pole sul võimalik jooksurajal või trennisaalis veedetud ajal vähemalt külmkapiust kraapida.
Soovitused Kaksikutele: võta endale söömiseks aega ja näri toit korralikult läbi. Kui taldrik saab tühjaks ja sulle tundub, et toitu oli liiga vähe, ära tõsta endale kohe juurde, vaid lase täiskõhutundel kohale jõuda. Väldi kiirtoitu ja magusaid gaseeritud jooke!

Vähk: toit on seotud tunnetega


22. juuni — 22. juuli
Vähk on kõigi lohutussööjate ema, isa ja vanaema. Sa armastad kodus olla, süüa teha ja lähedaste eest hoolitseda. Toit on sinu jaoks seotud tunnete ja hoolimisega. Tihti kipud sööma selliseid asju, mis aitavad sul ebameeldivatest tunnetest jagu saada, ehkki tegelikult peaksid tegelema hoopis vajadustega, mis sind maiustama sunnivad.
Sinu pluss on see, et hea kokana oskad valmistada maitsvaid toite ka nii, et ei lisa nendesse tervet pakki võid. Su miinuseks on aga komme liiga palju muretseda ja hädaldada. Mõistlik oleks saada ülekilodest lahti juba siis, kui neid on veel vähe, et vältida lõputut stressi, mida ülekaaluga seotud terviseriskid sinus tekitavad.
Vähile sobib: toiduvalik, mis mõjub kui enda armastamine, enese eest hoolitsemine. Vähk võiks nautida ka võimlemist kodus ning kaaluda jooksulindi või toaratta ostmist.
Soovitused Vähile: kui vähegi suudad, väldi enda lohutamist toiduga. Otsi inspiratsiooni eksootilistest kultuuridest, näiteks Ladina-Ameerika köögist, kus on palju põnevaid maitseaineid, kalaroogi ja häid rasvu.

Lõvi: teiste imetlus aitab


23. juuli — 22. august
Hea enesetunne on Lõvile tähtis ning tervislik toitumine aitab seda saavutada. Innustud kõigist moedieetidest: Atkins, paleo, gluteenivaba toit, mis iganes. Sageli õnnestubki sul ükskõik millise dieedi abil kaalust alla võtta, sest oled loomu poolest võitja ja naudid teiste inimeste imetlust.
Soovkaalu säilitamine on sulle märksa raskem, sest armastad ka maitsvat toitu ja veini. Võimaluse korral sööd tihti restoranides ning lubad endale rohkesti head-paremat, nii et kilod (taas)kogunevad sulle päris kergesti.
Lõvile sobib: teiste inimeste imetlus ja kiitus, mida saad näiteks Figuurisõprade grupis. Või loo endale kaalulangetusblogi või Instagrami-konto ning postita sinna „enne“ ja „pärast“ fotosid.
Soovitused Lõvile: osta kvaliteetset mahetoitu ja katseta trendikaid tooraineid. Eelista light-toodetele ehtsat koort ja võid, võta neid lihtsalt vähem. Vaheta tummised soustid kergete kastmete vastu. Vähenda alkoholi tarbimist!

Neitsi: ole endaga leebem


23. august — 22. september
Neitsi on perfektsionist, keda häirib iga liigne sada grammi kehal. Sa tahaksid süüa veatult — tervislikult ja kergelt. Seetõttu kipud pidama liiga rangeid dieete, mis toovad kaasa selle, et sa ei suuda mõelda muust kui toidust. Sinu perfektsionism võib kaalulangetusele kaasa aidata, aga su minapildile see küll kasuks ei tule.
Kuna oled nii süstemaatiline ja praktiline, võtad toiduvalikuid väga tõsiselt. Kaalulangetusprojekti planeerides teed endale selgeks kõigi toiduainete energiasisalduse ja tervisemõjud. Kui alustad uue menüüga, tasub sul kindlasti pidada mõnda aega toidupäevikut.
Neitsile sobib: paindlik taimetoitlus ehk fleksitarism, mis tähendab, et sööd põhiliselt taimetoitu, aga paar korda nädalas ka liha või kala.
Soovitused Neitsile: ole endaga leebem ja õpi nautima — nii toitu kui ka ennast ja oma keha. Harjuta seda teadlikult, näiteks märgi kalendris igasse nädalasse paar naudinguhetke. Muuda oma menüü kergemaks seeläbi, et lisad sinna köögivilju ja muud kiudainerikast, mitte ei kahanda toiduportse.

Kaalud: sõbraga koos on kergem


23. september — 23. oktoober
Kõigist tähemärkidest kõige vaevalisemalt edeneb kaalulangetus just Kaaludel — tähed nagu tahaksid sinu nime üle nalja teha! Su ainevahetus on kahetsusväärselt aeglane ja sa ei kandideeri ilmselt ka aasta tervisesportlase tiitlile. Pigem meeldib sulle diivanil lösutada ja vööümbermõõdu paisumise üle leebelt hädaldada.
Sind aitab see, et hea välimus on sulle oluline, ning see sunnib sind end kokku võtma. Probleemiks on aga kindlasti otsustusvõimetus — kaalud ja vaagid erinevaid dieete, kuid ei suuda otsustada, millist neist järgida.
Kaaludele sobib: kaalulangetusprojekt koos sõbra(nna) või näiteks töökaaslastega. Teiste tugi ja kogemuste vahetamine aitab sul püsida õigel rajal.
Soovitused Kaaludele: keskendu toiduvalikute muutmisele ja tee endale selgeks kaalulangetuse psühholoogiline pool. Ära nõua endalt liiga kiireid tulemusi. Pigem võta kaalust alla aeglaselt, kuid püsivalt. Kontrolli, et saaksid toiduga piisavalt kaaliumi, mida leidub näiteks rohelistes köögiviljades, kuivatatud puuviljades, pähklites jm.

Skorpion: tahtejõudu jaguks teistelegi


24. oktoober — 22. november
Skorpion on kõige otsusekindlam ja tahtejõulisem tähemärk. Kui oled Skorpion ja võtad nõuks kaalu langetada, siis seda sa ka teed, ilma pikema jututa. Tõenäoliselt ei räägi sa sellest plaanist kellelegi — mis seal ikka jutustada, kahanevad kilod räägivad enda eest ise. Kui teised su head figuuri kiidavad, siis sa lihtsalt naeratad salapäraselt.
Paraku kipud juhinduma mõtteviisist “kõik või mitte midagi”. Halva tuju korral kaebad lahjade suppide-salatite viletsa maitse üle ning võid kogu kaalulangetusprojekti üle parda heita. Kui sa kolleegi sünnipäeval enda meelest liiga suure torditüki sööd, süüdistad end pärast mitu päeva.
Skorpionile sobib: süsteem, kus jälgid kuus päeva nädalas oma menüüd üsna rangelt ning seitsmendal pead n-ö patupäeva — ehk siis sööd, mida iganes hing ihkab.
Soovitused Skorpionile: sinu puhul on suhtumine a ja o! Ära muretse, kui sõid korra liiga palju. Jälgi, et saaksid toiduga piisavalt kiudaineid, mis hoiavad su kõhu korras. Neid leidub juur- ja puuviljades, täisteratoodetes, pähklites, hernestes ja ubades.

Ambur: harju sööma päris toitu


23. november — 21. detsember
Ettevõtlikkus ja innukus on ühtaegu nii Amburi tugev kui ka nõrk koht. Oled eelkõige algataja ning asjade igapäevane korraldamine ja ettevõtmiste lõpuleviimine ei lähe sul sama hästi — see kehtib ka kaalulangetuse kohta. Kindlasti ei ole sa maailma kõige praktilisem inimene, mis muu hulgas tähendab, et su menüü sisaldab liiga palju kiir- ja valmistoite.
Kui oled otsustanud kaalu langetada, siis keskendu sellele; ära võta samal ajal ette muid suuri projekte. Regulaarsed kohtumised personaaltreeneri või toitumisnõustajaga aitavad sul järje peal püsida. Kindlasti on oluline, et leiaksid trenni või muu liikumisviisi, mis sulle päriselt meeldib.
Amburile sobib: taimetoitlus või lihtsalt taimse toidu osakaalu suurendamine menüüs.
Soovitused Amburile: harju sööma päris toitu, eriti kaun- ja muid köögivilju. Jälgi, et sa ei liialdaks soola, suhkru, koore, või ja alkoholiga. Söö piisavalt tihti, et sa ei peaks vahepeal summutama näljatunnet saiakeste või šokolaadiga.

Kaljukits: numbrid on alati abiks


22. detsember — 20. jaanuar
Kaljukits armastab reegleid ja rutiini, nii et piirangutel põhinev dieet ei ole enamasti probleem. Tegelikult sulle isegi meeldib ennast proovile panna — eriti siis, kui tead, et piirangud on ajutised. Suudad end edukalt kontrollida, kuid ei lasku sealjuures äärmustesse. Tead hästi, et ka kaalu langetades tuleb süüa tervislikult ja mitmekülgselt.
Sinu trump on süstemaatilisus. Kindlasti pakub sulle abi ja tuge Exceli tabel, kuhu võid üles märkida nii saadud kui ka kulutatud kalorid. Miinuspoolele läheb kirja kalduvus tujust ära minna ja ennast süüdistada kohe, kui sööd mõnel nädalavahetusel liiga palju.
Kaljukitsele sobib: kaalu-, toidu- ja liikumispäevik, üldse igasugune statistika. Samuti võiks sulle huvi pakkuda geenitest, mis aitab välja selgitada kaalutõusu riskid ja just sulle mõeldud toitumissoovitused.
Soovitused Kaljukitsele: õpi leppima sellega, et kõik asjad ei õnnestu isegi sinul. Ära lase tagasilöökidel oma tuju rikkuda. Sinu nõrk koht on luud ja hambad, nii et tarbi piisavalt kaltsiumi, mida leidub näiteks juustus ja muudes piimatoodetes.

Veevalaja: isepäine uuendaja


21. jaanuar — 18. veebruar
Veevalajale meeldib teha kõike omal moel. 5 : 2 dieet kahvatub Veevalaja enda välja mõeldud 1 + 2 + 3 + 1 dieedi kõrval! Sul on palju ideid ning see on tore, sest muidu kaotad sa kogu asja vastu huvi.
Sinu avatud ja rahulik iseloom rajab kaalulangetusele korraliku põhja. Kuigi sulle meeldivad kõik alternatiivsed asjad, on sul väga tugev loogiline mõtlemine ja hea fantaasia. Mõtle vähem sellele, mis takistab sul kaalu langetada, ning keskendu veendumusele, et seekord õnnestub see kindlasti.
Veevalajale sobib: toortoit (aga söö seda tavamenüüle vahelduseks). Igasugune tulevikutoit on sinu teema — oled kindlasti esimesi, keda näeme isukalt vetikaid ja putukaid mugimas.
Soovitused Veevalajale: kasuta oma head fantaasiat põnevate retseptide väljamõtlemiseks ning katseta uusi toredaid spordialasid ja muid liikumisviise. Sul võib olla kalduvus liialdada alkoholiga, nii et hoia endal silm peal.

Kalad: selge plaan ja rohkem vett


19. veebruar — 20. märts
Kalad unistavad sageli täiuslikkusest, kuid peavad pahatihti tunnistama, et täiuslikku menüüd koostada pole lihtne. Veelgi raskem on sellist menüüd järgida.
Kalana kipud rääkima üht ja tegema teist. Näiteks jutlustad rasvapõletusest samal ajal, kui sõrmed krabistavad küpsisepakis. Oled idealist ja esteet, kes unistab kaunist figuurist, aga unistuse teostamine võib sulle raskusi valmistada. Tihti võitled viie viimase liigse kiloga — ja see on lõputu võitlus.
Liiga vähe söömine võib olla sulle sama tõsine probleem kui liiga palju söömine. Ära unusta hommiku- ja lõunasööki!
Kaladele sobib: et edukalt kaalu langetada, vajad selget ja kindlat kava. Personaaltreenerist võib olla sulle palju kasu, kuid te peate omavahel klappima.
Soovitused Kaladele: joo rohkem vett! Kalade tähemärgi esindajana juhtub sul teistest sagedamini seda, et ajad segi nälja- ja janutunde.