Pilates meestele? Hea nali küll! Siiski-siiski, Joseph Hubertus Pilates oli ise mees. Ärge seda oma naistele öelge, aga oma tehnika lõi ta eeskätt just meestele, et treenida keha tugevaks ja vastupidavaks.

Härra Pilates tegeles poksiga. Poks ja pilates koos on võrratu treening, sest üks annab plahvatuslikku jõudu ning teine hooldab keha. Just keha hoolduseks on pilates parimaid treeninguid, sest see on anatoomiliselt korrektne tehnika, mis treenib korraga kogu keha ja kõiki lihasgruppe.

Tänapäeval on väga levinud isoleeritud jõutreening: me treenime eraldi kas nelipea-lihast või tuharat või biitsepsit, aga… anatoomiliselt keha niimoodi ei funktsioneeri. Keha toimib hammasratta põhimõttel, et toimub pidev jõuülekanne ühelt lihasgrupilt teisele. Lihtne näide: kui sa kõnnid tänaval, siis sul samaaegselt töötavad päkad, hüppeliiges, säärelihased, reielihased, tuharalihas, kerelihased, õlavööde ja käed. Ehk kogu keha on töös, et liikuda. Pilatese tehnika eesmärk on tugevdada efektiivselt keha kui tervikut, andes sellele vastupidava jõu ja elastsuse.

Miks on vajalik elastsus? Lihtne — elastne lihas on vastupidav lihas mistahes situatsioonis.
Nii et pilates sobib meestele väga hästi. Isegi liiga hästi, sest just meeste lihased on sageli kangemad kui naiste omad ja vajavad hoolt, et ei tuleks ette vigastusi.

Videos olev harjutuste jada (muide, pilatese harjutusi tulebki harrastada korrektses järjekorras) on esimene samm sinu tervise suunas. Sinu keha vabaneb liigsest pingest ja muutub elastsemaks, mille tulemusena on sul mõnusam liikuda ja tunda ennast oma kehas vabalt.

Britt Normet on 18-aastase kogemusega pühendunud pilatese meister, kes on õppinud tehnikat Joseph Pilatese õpilase Romana Kryzanowska juures New Yorgis ning täiendanud end jooksvalt maailma tippspetsialistide käe all.